popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Δελτία Τύπου

Η ΠΟΠΕΚ καταγγέλλει την υποκριτική στάση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το οποίο με την απόφαση για επιβολή πλαφόν μόνο στις λιανικές τιμές μένει έκθετο στα μάτια της κοινής γνώμης και των πρατηριούχων.

Δυστυχώς για άλλη μια φορά το υπουργείο καταφεύγει στην λήψη μέτρων, όπως η επιβολή πλαφόν, που αποδείχθηκαν αποτυχημένα κατά το πρόσφατο  παρελθόν.

Η επιβολή πλαφόν θα είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα,  τη συγκράτηση της τιμής καταναλωτή, εφ’ όσον ίσχυε σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων (Διυλιστήρια, Εταιρείες Εμπορίας, πρατήρια), αλλά και αν συνοδευόταν από μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Για τη θεραπεία της αγοράς πετρελαιοειδών χρειάζεται αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο, προκειμένου εφεξής να λειτουργούν οι κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Τρανταχτή απόδειξη των στρεβλώσεων είναι οι μεγάλες αποκλίσεις λιανικών τιμών, οι οποίες όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΑ φθάνουν στο 0,28 .

Με την σημερινή απόφαση η ηγεσία του υπουργείου προστατεύει την αισχροκέρδεια, την αδιαφάνεια και την ανεξέλεγκτη τιμολογιακή πολιτική των εταιριών εμπορίας καυσίμων και επιρρίπτει σκοπίμως στις πλάτες των πρατηριούχων το κόστος της προστασίας των καταναλωτών. Στο όνομα δήθεν της συγκράτησης των τιμών η κυβέρνηση καταδικάζει σε οικονομικό μαρασμό και λουκέτο εκατοντάδες συναδέλφους που υποχρεώνονται είτε να πουλάνε με ζημιά, είτε να κλείσουν. Εμείς επισημαίνουμε απλώς ότι το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, καθώς η σημερινή ηγεσία του υπουργείου υπέπεσε σε παρόμοιο ατόπημα αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, οπότε και αναγκάστηκε να αποσύρει άρον – άρον το μέτρο. Θυμίζουμε ότι τότε αποδείχθηκε με επίσημα τιμολόγια πως σε πολλές περιπτώσεις η ανώτατη τιμή λιανικής ήταν χαμηλότερη από την τιμή χονδρικής.

Οι υποσχέσεις, περί επανεξέτασης των συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας των εταιριών με τα πρατήρια αποδείχθηκαν μεγάλα λόγια ενώ οι προτάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις απαιτούμενες διαρθρωτικές παρεμβάσεις στην αγορά καυσίμων έμειναν επίσης στη σφαίρα της θεωρίας, αφού συνεχίζουν να μην εφαρμόζονται οι αποφάσεις 334/V/2007 και 418/V/2008 της Επιτροπής.

Δεν έφταναν οι αλλεπάλληλες αυξήσεις φόρων που έχουν μαραζώσει την αγορά, έχουν φέρει σε αδιέξοδο εκατοντάδες συναδέλφους και έχουν αναγκάσει χιλιάδες οδηγούς να κλειδώσουν τα οχήματά τους, έρχεται τώρα η απόφαση για το πλαφόν μόνο στη λιανική για να δώσει τη χαριστική βολή.

Τα αιτήματα του κλάδου είναι:

-Πλαφόν σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων για ουσιαστική προστασία των καταναλωτών και των υγιών πρατηριούχων.

-Μείωση φόρων σε υποφερτά για το μέσο καταναλωτή επίπεδα, προκειμένου να αυξηθούν και τα έσοδα του Δημοσίου.

To Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΠΕΚ  θα συνεδριάσει εκτάκτως για να εξετάσει το ζήτημα της επιβολής του πλαφόν.

Όταν το πλαφόν στις τιμές λιανικής των καυσίμων στηρίζεται στα στρεβλά στοιχεία της αγοράς τα οποία προέρχονται από την παράνομη διακίνηση, τις πειραγμένες αντλίες, τις εμπορικές συμβάσεις κ.λ.π, τότε το πλαφόν έχει στρεβλή εφαρμογή σε βάρος των καταναλωτών.

Την άμεση άρση του πλαφόν στην τιμή της βενζίνης ζήτησε η διοίκηση της ΠΟΠΕΚ στη συνάντηση που είχε την περασμένη Παρασκευή με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Στέφανο Κομνηνό, και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Οι παράγοντες του υπουργείου ενώ αναγνωρίζουν το γεγονός ότι η απόφαση για το πλαφόν περιέχει σφάλματα και αδυναμίες, με κυριότερο το γεγονός ότι δεν επιβλήθηκαν ανώτατες τιμές και στη χονδρική παρά μόνο σε 5 από τους 13 νομούς, εν τούτοις απέφυγε να δεσμευθεί για την άμεση άρση του μέτρου ή τουλάχιστον την επιβολή ανώτατων τιμών χονδρικής και στους υπόλοιπους 8 νομούς.

Η ΠΟΠΕΚ κάλεσε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, με αφορμή και το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές υποχωρούν, να καταργήσει το πλαφόν. Αναμένουμε την έμπρακτη απάντηση του υπουργείου.

Επίσης, η ΠΟΠΕΚ επεσήμανε και πάλι και το επαναλαμβάνει δημόσια, την ανάγκη να εξετασθούν σε βάθος και να δοθούν άμεσα λύσεις στις χρόνιες παθογένειες της αγοράς, που αναγκάζουν κάθε τόσο την κυβέρνηση να επιβάλει μέτρα – ασπιρίνη όπως οι ανώτατες τιμές. Ένας διάλογος που σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης θα είχε ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Οι πειραματισμοί ας τελειώσουν επί τέλους!!

Πληροφορηθήκαμε σήμερα ότι το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αποφάσισε την παράταση εφαρμογής του πλαφόν στις τιμές της αμόλυβδης, σε 13 νομούς της χώρας, σε επίπεδα κατά 2 λεπτά χαμηλότερα από εκείνα που ορίστηκαν στις 4 Μαΐου.

Με την απόφαση αυτή το υπουργείο ουσιαστικά παραδέχεται ότι η επιβολή ανώτατων τιμών εμπόδισε να μεταφερθούν στους καταναλωτές οι μειώσεις των διεθνών τιμών που έγιναν τις προηγούμενες δύο εβδομάδες, γι αυτό σπεύδει να επιβάλει χαμηλότερες τιμές. Αν δεν ίσχυε το πλαφόν, ασφαλώς θα υπήρχαν χαμηλότερες τιμές.

Κατά την άποψή μας, η διεθνής συγκυρία με την υποχώρηση των διεθνών τιμών είναι ευνοϊκή για την άρση του πλαφόν. Εν πάση περιπτώσει, αφού η κυβέρνηση αποφάσισε διαφορετικά, η ΠΟΠΕΚ εμμένει στα αιτήματα:

-Να επιβληθεί πλαφόν σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων, σε όλους τους νομούς όπου ισχύουν ανώτατες τιμές.

-Να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τα πραγματικά προβλήματα της αγοράς, τα οποία ευθύνονται για την κακή λειτουργία της, και δεν λύνονται με την επιβολή ανώτατων τιμών. Μόλις χθες ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Γιώργος Σούρλας κατήγγειλε ότι γίνεται νοθεία ακόμη και στα καύσιμα των Ενόπλων Δυνάμεων, της πυροσβεστικής και της αστυνομίας.

Θυμίζουμε επίσης τις παρατηρήσεις που υπέβαλαν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς (ΡΑΕ, υπουργείο Ενέργειας) κατά το διάλογο που προηγήθηκε της επιβολής του πλαφόν. Η μεν ΡΑΕ επεσήμανε τον κίνδυνο να αυξήσουν τις τιμές και τα πρατήρια που  πωλούσαν χαμηλότερα από το πλαφόν, με αποτέλεσμα τελικά να επιβαρύνεται ο καταναλωτής. Το δε ΥΠΕΚΑ ζήτησε να διερευνηθούν «επικίνδυνες στρεβλώσεις» στο επίπεδο των εταιριών εμπορίας ενώ επισημαίνει ότι «στις περισσότερες περιοχές στις οποίες εμφανίζονται υψηλές τιμές στον καταναλωτή έχουμε έλλειψη ανταγωνισμού ή εναρμονισμένες πρακτικές και η μία και η άλλη εκδοχή σπάνια αφορούν το λιανεμπόριο».

Κύριοι, του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης σταματήστε επιτέλους τα επικοινωνιακά παιχνίδια. Η οικονομική κρίση που ταλανίζει την χώρα μας, απαιτεί σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Με αφορμή τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση θα προχωρήσει, τελικά, σε εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι το μέτρο αυτό, εφόσον υιοθετηθεί τελικά, θα αποτελέσει σοβαρό πλήγμα κατά του λαθρεμπορίου, σε ότι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης και της νοθείας  στην αγορά καυσίμων. Επισημαίνουμε όμως, ταυτόχρονα, τα εξής:

1.Η αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης θα οδηγήσει χιλιάδες νοικοκυριά τον επόμενο χειμώνα σε αδυναμία κάλυψης των βασικών αναγκών για θέρμανση κατοικιών. Το πρόβλημα έγινε φανερό ήδη από την περασμένη χειμερινή περίοδο καθώς οι καταναλωτές εξαιτίας των αυξήσεων που οφείλονταν στις διεθνείς τιμές  περιόρισαν στο ελάχιστο τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης. Συνεπώς η κυβέρνηση θα πρέπει ταυτόχρονα με την εξίσωση των φόρων να ανακοινώσει και επίδομα θέρμανσης οπωσδήποτε, τουλάχιστον για τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, καθώς και το μηχανισμό για τη χορήγησή του.

2.Η μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης θα προκαλέσει νέα προβλήματα στα πρατήρια καυσίμων που ήδη δοκιμάζονται από τη γενική πτώση της κατανάλωσης. Η πορεία της αγοράς με τα τωρινά δεδομένα προμηνύει εκατοντάδες νέα λουκέτα και χιλιάδες ανέργους, επαγγελματίες και εργαζόμενους ως το τέλος του χρόνου. Για το λόγο αυτό η εξίσωση των φόρων θα πρέπει να γίνει στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο και πάντως σε επίπεδο χαμηλότερο από τη φορολογία που επιβάλλεται σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης.

Προσοχή η κοινωνία δεν αντέχει άλλα βάρη

Νέο παράθυρο για λαθρεμπόριο, παράνομη διακίνηση και νέες επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές επιφέρουν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για την εξίσωση του φόρου που επιβάλλεται στο πετρέλαιο θέρμανσης με τον αντίστοιχο του πετρελαίου κίνησης για τις επιχειρήσεις, καθώς και για αύξηση του φόρου στο θέρμανσης για τους καταναλωτές.Σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Οικονομικών, οι επιχειρήσεις θα αγοράζουν το πετρέλαιο που χρησιμοποιούν για τις ανάγκες θέρμανσης των εγκαταστάσεών τους στην τιμή του ντήζελ κίνησης (σημερινή μέση τιμή 1,480) ενώ για τους ιδιώτες καταναλωτές προβλέπεται αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης από τα 21 στα 60 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, που σημαίνει ότι η λιανική τιμή θα επιβαρυνθεί  με 6 λεπτά επί πλέον το λίτροΤο πρακτικό αποτέλεσμα είναι ότι αντί να κλείνουν οι πόρτες του λαθρεμπορίου ανοίγει ένα ακόμη παράθυρο, καθώς οι πηγές της παράνομης διακίνησης που είναι η διαφορά της φορολογικής επιβάρυνσης για το ίδιο προϊόν, πολλαπλασιάζονται. Δημιουργούνται επίσης πρακτικά προβλήματα εφαρμογής του μέτρου στις περιπτώσεις π.χ. που σε ένα ακίνητο με κεντρική θέρμανση συστεγάζονται κατοικίες με γραφεία επιχειρήσεων ή καταστήματα.Διαπιστώνουμε δυστυχώς για μία ακόμη φορά την προχειρότητα με την οποία λαμβάνονται και ανακοινώνονται οι αποφάσεις για την αγορά καυσίμων. Η συζήτηση για την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα ντήζελ κίνησης και θέρμανσης έχει ξεκινήσει από  πέρυσι το φθινόπωρο. Στο διάστημα αυτό η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο στη διάθεσή της να οργανώσει μηχανισμό επιστροφής του φόρου στους καταναλωτές, ώστε να προχωρήσει στην εξίσωση, να αντιμετωπίσει το λαθρεμπόριο και να αυξήσει τα δημόσια έσοδα χωρίς να επιβαρύνει τους καταναλωτές. Αντί αυτού, καταλήξαμε πάλι σε μια μεσοβέζικη λύση που  δεν αντιμετωπίζει το εκτεταμένο λαθρεμπόριο και δεν διασφαλίζει τα έσοδα του Δημοσίου.Οι παλινωδίες του υπουργείου Οικονομικών βλάπτουν τους καταναλωτές και τα δημόσια έσοδα.Οι πειραματισμοί του υπουργείου Οικονομικών έρχονται να προστεθούν στα χρονίζοντα προβλήματα της αγοράς πετρελαιοειδών, που είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός, οι αδικαιολόγητες αποκλίσεις και τα καπέλα στις τιμές χονδρικής, οι συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας, η αδυναμία πρόσβασης στα διυλιστήρια για απευθείας προμήθεια καυσίμων, οι υψηλοί φόροι, η μείωση της ζήτησης, οι πειραγμένες αντλίες, η έλλειψη ρευστότητας. Με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες προβλέπουμε, δυστυχώς, ότι τα λουκέτα στα πρατήρια καυσίμων θα πολλαπλασιαστούν.

Η θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ήταν ανέκαθεν η πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων από όπου κι αν αυτή προέρχεται,  καθώς και η αυστηρή τήρηση και εφαρμογή  των σχετικών νομοθετικών διατάξεων. Για το λόγο αυτό άλλωστε η ΠΟΠΕΚ έχει ζητήσει επανειλημμένα συνάντηση με τα αρμόδια υπουργεία, η οποία δυστυχώς δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι και σήμερα. Ο κλάδος μας εδώ και χρόνια απαιτεί την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων.

Για πολλοστή φορά χθες η κυβέρνηση, δια του αρμόδιου υπουργού, έδωσε υποσχέσεις για αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης καυσίμων.Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Παντελής Οικονόμου, που επισκέφθηκε χθες το τελωνείο στο Κερατσίνι και τα διυλιστήρια Ασπροπύργου, έδωσε εντολές για ενίσχυση των ελέγχων, επίσπευση είσπραξης των προστίμων, παρακολούθηση του πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας, κ.α.Χωρίς να θέλουμε να αμφισβητήσουμε την ειλικρίνεια και τη διάθεση του κ. αναπληρωτή υπουργού, είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι ο κλάδος έχει κουραστεί από την επανάληψη των υποσχέσεων για πάταξη του λαθρεμπορίου, χωρίς αντίκρυσμα. Την ώρα που γίνονται αυτές οι δηλώσεις, η «τεχνολογία» των κυκλωμάτων νοθείας  - λαθρεμπορίας και μέγιστης παραβατικότητας εξελίσσεται  ραγδαία. Η τελευταία «μόδα», μετά τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων από πειραγμένες αντλίες,  είναι η νοθεία της αμόλυβδης με αιθανόλη ενώ είναι γνωστές από παλιά οι «τεχνικές» της ανάμιξης σούπερ αμόλυβδης με απλή, πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης ή ναυτιλίας, το οποίο αποχρωματίζεται σε αυτοσχέδια «διυλιστήρια», η επανεισαγωγή αδασμολόγητων καυσίμων ή ακόμη και η ανάμιξη πετρελαίου με χρησιμοποιημένα λιπαντικά.Εδώ και χρόνια οι νομοταγείς πρατηριούχοι εισπράττουν υποσχέσεις για πάταξη της παρανομίας στη διακίνηση καυσίμων ενώ τα παρακυκλώματα εισπράττουν υπερκέρδη. Οι τίμιοι πρατηριούχοι υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό και οδηγούνται στο λουκέτο ενώ το κράτος με την διαπιστωμένη αδυναμία ή αδιαφορία να ελέγξει τα κυκλώματα αυτά, στην πράξη ενισχύει την παρανομία.Η μεγάλη αύξηση των φόρων στα καύσιμα το 2010, δημιουργεί ιδανικές προϋποθέσεις για παράνομη διακίνηση καυσίμων, όταν για κάθε ένα λίτρο αμόλυβδης οι φορολογικές επιβαρύνσεις είναι  κάτι παραπάνω από 1€. Η απώλεια των δημοσίων εσόδων από τις παράνομες δραστηριότητες των κυκλωμάτων με συντηρητικούς υπολογισμούς ανέρχεται πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.  Και αν το υπουργείο Οικονομικών επαναφέρει το ζήτημα της νοθείας και του λαθρεμπορίου κατά καιρούς στην επικαιρότητα (συνήθως όταν η τρύπα στο δημόσιο ταμείο μεγαλώνει), ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μ. Χρυσοχοίδης που έχει την ευθύνη για την εποπτεία της αγοράς αρνείται ακόμη και να συναντηθεί με τους εκπροσώπους του κλάδου. Για να μας εξηγήσει, τουλάχιστον, που έχει χαθεί η υπουργική απόφαση για την εγκατάσταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών στην αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, μάθαμε ότι ο ΟΑΕΕ προχώρησε σε εσωτερικό δανεισμό ύψους 100 εκατ. ευρώ από το επικουρικό Ταμείο των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων για να πληρώσει τις συντάξεις Οκτωβρίου.
Το Δ.Σ. του ΟΑΕΕ, με την απόφασή του αυτή πήρε από τα αποθεματικά του ΤΕΑΠΥΚ 100 εκατ. ευρώ, χωρίς καν να ενημερώσει τα συνδικαλιστικά όργανα των πρατηριούχων, γνωρίζοντας ότι τα αποθεματικά του ΤΕΑΠΥΚ προέρχονται αποκλειστικά και μόνον από τις εισφορές των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων.Προφανώς αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΟΑΕΕ, τα γενικότερα δημοσιονομικά αδιέξοδα και το επείγον της υπόθεσης. Αυτά όμως δεν σημαίνουν ότι δεν πρέπει να ανησυχούμε γα το μέλλον και τη διαχείριση των αποθεματικών του ταμείου μας. Το ερώτημα είναι πως και πότε θα επιστρέψει ο ΟΑΕΕ τα χρήματα στο ΤΕΑΠΥΚ και, βέβαια, πως θα καταβάλλονται οι συντάξεις όταν στερέψουν οι πηγές του «εσωτερικού δανεισμού». Η λύση δεν είναι ασφαλώς να μετατρέψουμε  και τα υγιή ταμεία σα προβληματικά, ούτε να δαπανήσουμε σε λίγους μήνες τα αποθεματικά που σχηματίστηκαν μετά από δεκαετίες σκληρής δουλειάς.

Το  ασφαλιστικό σύστημα υποτίθεται ότι «λύθηκε», «εξυγιάνθηκε» ή «σώθηκε», τουλάχιστον πέντε φορές τα τελευταία χρόνια. Μετά από τόσες σωτηρίες, καταλήξαμε να βάζει χέρι ο ένας στην τσέπη του άλλου….

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), ανέθεσε τη διερεύνηση της υπόθεσης σε Δικηγορικό Γραφείο.

Με αφορμή την έναρξη της χειμερινής περιόδου στο πετρέλαιο θέρμανσης, επανερχόμαστε για να επισημάνουμε για πολλοστή φορά το μεγάλο και δυστυχώς ανεξέλεγκτο, πρόβλημα της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με ότι αυτό συνεπάγεται στην Εθνική Οικονομία, στην Ανάπτυξη, στα Δημόσια Έσοδα και στον Ανταγωνισμό.Στην περιδίνηση της οικονομικής κρίσης που έχει περιέλθει η Ελλάδα κάτω από τις έντονες πιέσεις της τρόικας να καλύψει τα μέγιστα δημοσιονομικά ελλείμματα, επιβάλλεται άμεσα η λήψη μέτρων, προκειμένου να εισπραχθούν ετησίως δημόσια έσοδα ύψους 1 δις ευρώ, τα οποία χάνονται στις τσέπες οργανωμένων κυκλωμάτων.

Στις 15 Οκτωβρίου αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με μειωμένο τον ΕΦΚ, στα 60 ευρώ το χιλιόλιτρο, μόνον για την θέρμανση κατοικιών και όχι για επαγγελματικούς χώρους. Πως θα εφαρμοσθεί το μέτρο όταν στο ίδιο κτίριο συστεγάζονται κατοικίες, επαγγελματικά γραφεία, καταστήματα; Πως θα γίνεται ο διαχωρισμός των καταναλωτών για την χρέωση; Αν όλα αυτά δεν διευκρινισθούν το συντομότερο, ανοίγουμε μια νέα πόρτα παράνομης διακίνησης και φοροδιαφυγής.Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ζητά την λήψη μέτρων για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων και προτείνει τα παρακάτω μέτρα. 

1. Εφαρμογή εγκατάστασης ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων σε όλα τα στάδια διακίνησης. 

2. Συνεχείς και εντατικούς ελέγχους στα πρατήρια, για τον εντοπισμό μηχανισμών καταδολίευσης των αντλιών, για ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές (Ν.3908/2011). Διαπιστώνεται μεγάλη καθυστέρηση στους ελέγχους. 

3. Ηλεκτρονικός έλεγχος της διαδρομής των μέσων μεταφοράς (πλοία, βυτιοφόρα, τραίνα) καυσίμων προς εξαγωγή, μέχρι του τελικού προορισμού.  

4. Διασταύρωση των στοιχείων του ηλεκτρονικού ελέγχου της διαδρομής των μέσων μεταφοράς, με την ημερομηνία και την ώρα εξόδου των καυσίμων εξαγωγής, από τα αρμόδια τελωνεία της χώρας. 

5. Ηλεκτρονικός έλεγχος του σημείου φόρτωσης, της διαδρομής του μέσου μεταφοράς και του σημείου παράδοσης των ναυτιλιακών καυσίμων, παράλληλα με την διασταύρωση των τελωνειακών συνοδευτικών εγγράφων. 

6. Κατάργηση και κλείσιμο όλων των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων της ΚΑΕ ΑΕ, που βρίσκονται στα χερσαία σύνορα της Ελλάδας. 

7. Εφαρμογή του Ν.3054/2002, με τον οποίο απαγορεύεται η φόρτωση και η μεταφορά καυσίμων με βυτιοφόρα οχήματα που δεν φέρουν το εμπορικό σήμα της εταιρίας για λογαριασμό της οποίας γίνεται η μεταφορά. 

8. Εφαρμογή απαγόρευσης της μεταφοράς από βυτιοφόρα οχήματα, ελεύθερων και TRANZIT καυσίμων. 

9. Εξίσωση του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, για την πάταξη της παράνομης διακίνησης, αφού προηγουμένως θεσπιστεί αδιάβλητος μηχανισμός επιδότησης με δίκαιο και αντικειμενικό τρόπο, κοινωνικών ομάδων με ετήσια χαμηλά εισοδήματα. Η επιδότηση να χορηγείται σε δύο δόσεις, στην αρχή και στη μέση της χειμερινής περιόδου. 

10. Έλεγχος των σημείων διάθεσης, όλων των εισαγόμενων και παραγόμενων ποσοτήτων υποκατάστατων βενζινών, όπως Μεθανόλης, Βιοαιθανόλης, Τουλοόλης, κ.λ.π. 

11. Βάση δεδομένων όλων των αδειών που προβλέπονται στον Ν.3054/2002, των εγκαταστάσεων αποθήκευσης καυσίμων (Εταιριών Εμπορίας, Πωλητών Θέρμανσης, Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων), ως προς τον αριθμό και την χωρητικότητα των δεξαμενών τους. 

12. Απογραφή με χαρτογράφηση υπεδάφους για να καταγραφούν ο αριθμός των εγκατεστημένων δεξαμενών και η χωρητικότητα τους στα πρατήρια υγρών καυσίμων και σε εγκαταστάσεις πωλητών θέρμανσης. 

13. Έλεγχος συνοδευτικών παραστατικών (Τιμολόγια, Δ.Αποστολής), αν αναγράφεται πλήν όλων των άλλων στοιχείων του παραλήπτη και ο αριθμός της άδειας λειτουργίας. 

14. Προγραμματισμός ελέγχων καθ’ οδό σε όλα τα μέσα μεταφοράς, στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και στα σημεία λιανικής πώλησης καυσίμων, από τα ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ σε όλη την Επικράτεια. 

15. Προγραμματισμός αιφνιδιαστικών ελέγχων από ΣΔΟΕ, σε "ύποπτες" επιχειρήσεις που βρίσκονται εγκατεστημένες στην ευρύτερη περιοχή γύρω από διυλιστηριακές εγκαταστάσεις, και λιμενικές εγκαταστάσεις. 

16. Να ελέγχεται η πολύ χαμηλή τιμή λιανικής πώλησης των καυσίμων που διαθέτουν τα πρατήρια αν δικαιολογείται σε σχέση με την τιμή κτήσεως και τα λειτουργικά τους έξοδα.

Η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει πλαφόν… σε όλη τη χώρα και σε όλα τα είδη καυσίμων που ισχύει από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής προς Σάββατο 15 Οκτωβρίου, γυρίζει την αγορά 19 χρόνια πίσω, στο 1992 οπότε ίσχυε ο αγορανομικός έλεγχος των τιμών. Είναι φανερό ότι η προειδοποίηση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Ε. Βενιζέλου για κίνδυνο επιστροφής στο 2004 τουλάχιστον στην περίπτωση της αγοράς καυσίμων έχει ξεπερασθεί.Επί της ουσίας, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση με την επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή / και τις τιμές διυλιστηρίου εκτίθεται για πολλοστή φορά ενώπιον του κλάδου και των καταναλωτών. Υποθέτουμε ότι ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται διατίμηση είναι η απεργία των τελωνειακών που θα δημιουργήσει προβλήματα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα και ο κίνδυνος αύξησης των τιμών λόγω ελλείψεων. Το ερώτημα που θέτουμε στην κυβέρνηση είναι για ποιο λόγο θεωρεί ότι ο κίνδυνος αυτός υπάρχει μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική πώληση. Επειδή, λοιπόν, το κράτος ομολογεί μετά από 19 χρόνια ότι αδυνατεί να διασφαλίσει όρους υγιούς ανταγωνισμού και επειδή η κυβέρνηση έχει έλθει σε αντιπαράθεση με τους τελωνειακούς, την πληρώνουν οι πρατηριούχοι και οι καταναλωτές.Σημειώνεται ότι από τις 5 Οκτωβρίου έως σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη έχει αυξηθεί κατά 5 λεπτά το λίτρο. Άρα αλλού είναι η αιτία των αυξήσεων και όχι στα πρατήρια.Το ΔΣ της Ομοσπονδίας θα συνεδριάσει εκτάκτως για να αποφασίσει πρόγραμμα κινητοποιήσεων.

popek.gr - Pre Footer Section