popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Δελτία Τύπου

Κλιμάκια της Επιτροπής Ανταγωνισμού πραγματοποίησαν χθες (01.02.2011) έρευνα στα γραφεία των Ενώσεων Βενζινοπωλών της Κρήτης. Οι διοικήσεις των τεσσάρων Ενώσεων, που ανήκουν στην Π.Ο.Π.Ε.Κ., (Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Χανίων και Λασιθίου) παρείχαν όλα τα στοιχεία που τους ζητήθηκαν από τα στελέχη της Επιτροπής και δήλωσαν ότι, ήταν και παραμένουν στη διάθεση των ελεγκτικών αρχών προκειμένου να συνδράμουν στη διερεύνηση των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά των υγρών καυσίμων στην Κρήτη αλλά και σε όλη τη χώρα.

Είναι αυτονόητο εξάλλου, ότι δεν υπάρχουν, ούτε μπορούν να υπάρξουν ούτε καν υπόνοιες για οποιοδήποτε επηρεασμό ή συμμετοχή των Ενώσεων στη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς των υγρών καυσίμων. Είναι γνωστό άλλωστε ότι τέτοιες έρευνες, που έχουν γίνει κατ επανάληψη και στο παρελθόν στα γραφεία των Ενώσεών μας, επιβεβαίωσαν τον συνδικαλιστικό και μόνο χαρακτήρα τους.

Η Π.Ο.Π.Ε.Κ. χαιρετίζει πάντως την συνέχιση των ερευνών για τις συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά των υγρών καυσίμων και εκφράζει την ελπίδα ότι αυτή τη φορά, οι έρευνες θα επεκταθούν σε όλους τους κλάδους διακίνησης, θα είναι ουσιαστικοί και θα καταλήξουν στην διαπίστωση του ολιγοπωλιακού καθεστώτος της ελληνικής αγοράς.  Η δημιουργία εντυπώσεων ή τυχόν νέα «στόχευση» της αγοράς της λιανικής (των πρατηριούχων), προς εκτόνωση του καταναλωτικού κοινού, παρακάμπτοντας τις Εταιρείες Εμπορίας και τα Διυλιστήρια είναι μία ιστορία γνωστή που δεν πείθει αλλά και δεν επιβεβαιώνει το κύρος του ελεγκτικού έργου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η Ένωση Πρατηριούχων Βενζίνης και Πετρελαιοειδών Νομού Χανίων αναγνωρίζοντας τα τεράστιο πρόβλημα σχετικά με τις υψηλές τιμές των καυσίμων, οι οποίες στον νομό μας είναι ακόμα υψηλότερες σε σχέση με άλλους νομούς τη Χώρας, επικροτεί και επιδοκιμάζει οποιεσδήποτε ενέργειες γίνονται με σκοπό τη μείωση των τιμών. Για το λόγο αυτό η ένωσή μας αντιμετώπισε θετικά τη διενέργεια ελέγχου την 1-2-2011 στα γραφεία μας από τους ελεγκτές της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συνεργαστήκαμε πλήρως μαζί τους και θέσαμε στη διάθεσή τους όλα τα στοιχεία που μας ζήτησαν. Όμως, όπως έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει, η υψηλές τιμές των καυσίμων οφείλονται αφενός στην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κι αφετέρου στην έλλειψη ελέγχου και εποπτείας στο στάδιο τη διύλισης και της χονδρικής αγοράς των καυσίμων που επιτρέπει τη δημιουργία ολιγοπωλίων. Εμείς έχουμε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των τιμών των καυσίμων, τα οποία όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν εισακουσθεί, ενώ και η Επιτροπή Ανταγωνισμού εδώ κι ενάμιση χρόνο περίπου δεν έχει ακόμα δημοσιοποιήσει το πόρισμα της έρευνας σχετικά με τις τιμές των καυσίμων στην Κρήτη. Δεδομένου μάλιστα ότι οι πρόσφατες εξελίξεις στην Αίγυπτο και γενικότερα οι αναταράξεις στον αραβικό κόσμο γεννούν εύλογες υπόνοιες ότι η τιμή του πετρελαίου θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο, θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση πρέπει να λάβει άμεσα τα αναγκαία μέτρα που θα οδηγήσουν σε μείωση των τιμών των καυσίμων.

Η Ένωσή μας συναισθανόμενη το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργούν οι υψηλές τιμές των καυσίμων και ανταποκρινόμενη στον κοινωνικό της ρόλο, με απόφαση του ΔΣ, διαπιστώνοντας την αδράνεια των αρμοδίων αρχών στο θέμα της αντιμετώπισης των υψηλών τιμών των καυσίμων, αποφάσισε να προβεί σε δράσεις με σκοπό την πίεση προς τις αρμόδιες αρχές να λάβουν άμεσα τα αναγκαία μέτρα για τη μείωση των τιμών. Στα πλαίσια αυτά, αποφασίσαμε το κλείσιμο των πρατηρίων μας στις 25 Φεβρουαρίου καθώς επίσης και την επίδοση ψηφίσματος στον Αντιπεριφεριάρχη Χανίων, όπου θα αναλύουμε τις αιτίες του προβλήματος των υψηλών τιμών των καυσίμων και θα καταθέτουμε συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού. Καλούμε δε όλους τους επαγγελματικούς, κοινωνικούς και καταναλωτικούς φορείς, αλλά και τον κάθε πολίτη ξεχωριστά να μας συμπαρασταθούν, να συνυπογράψουν το ψήφισμά μας και να συμπορευτούν μαζί μας για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί από κοινού την επίλυση ενός σοβαρού όχι απλώς οικονομικού αλλά ως επί το πλείστον κοινωνικού προβλήματος, που μας αφορά όλους.

 

Για την Ένωση

Ο Πρόεδρος                                               Ο Γ. Γραμματέας

Ευάγγελος Κώτσος                                         Δρακακάκης Ιωάννης

Την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας μετά από αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.).

Στη σύσκεψη που έγινε, με την αντιπροσωπεία της Π.Ο.Π.Ε.Κ. επικεφαλής της οποίας ήταν ο πρόεδρος κ. Χαράλαμπος Μαυράκης, παρέστη εκ μέρους του Υπουργείου ο Υφυπουργός κ. Ντίνος Ρόβλιας, ο Γ. Γραμματέας κ. Στέφανος Κομνηνός και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Στη σύσκεψη για τα θέματα της αγοράς πετρελαιοειδών, τονίσθηκε ιδιαίτερα εκ μέρους της Π.Ο.Π.Ε.Κ. το θέμα των υψηλών τιμών, που προέρχονται κυρίως από τις τελευταίες αυξήσεις των φόρων (Ε.Φ.Κ και ΦΠΑ) , και των σημαντικών αποκλίσεων που υπάρχουν στις τιμές των καυσίμων, από τις στρεβλώσεις στους κανόνες λειτουργίας του Ανταγωνισμού. Παράλληλα ετέθη το μείζον θέμα βιωσιμότητας των Ελληνικών πρατηρίων της παραμεθορίου με ΣΚΟΠΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, και ΤΟΥΡΚΙΑ, α) εξ αιτίας των πολύ χαμηλών ανταγωνιστικών τιμών, των πρατηρίων αυτών των κρατών στα οποία οδηγούνται οι Έλληνες καταναλωτές με απώλεια δημοσίων εσόδων χιλιάδων ευρώ ημερησίως και β) από την επαναλειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων της εταιρείας ΚΑΕ Α.Ε., παρακάμπτοντας τους λόγους της απόφασης για τους οποίους έκλεισαν το 2006 (Λαθρεμπορία, Αθ. Ανταγωνισμός).

Επίσης η αντιπροσωπεία  της Π.Ο.Π.Ε.Κ. , επεσήμανε  τα κενά της ΚΥΑ ως προς τις προδιαγραφές για την εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου εισροών εκροών και του τρόπου χρηματοδότησης αυτών και παράλληλα ζήτησε να πληροφορηθεί αν υπάρχουν αποτελέσματα μετά την θέσπιση αυστηρότερων ποινών σε πρατήρια που παραδίδουν καύσιμα ελλειμματικά από «πειραγμένες» αντλίες.

Για όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιφυλάχθηκε να απαντήσει.

Για το θέμα των υψηλών τιμών,  που είναι αποτέλεσμα της κακής λειτουργίας της αγοράς, η Ένωση Πρατηριούχων Ν. Χανίων έχει προγραμματίσει 24ωρη απεργία την ερχόμενη Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011, ως ένδειξη διαμαρτυρίας και παράλληλα ζητά ως ένα πρώτο μέτρο εκτός των άλλων τη μείωση του ΕΦΚ. Για όλα αυτά τα θέματα  η Π.Ο.Π.Ε.Κ. χαιρετίζει και συμπαραστέκεται  σε αυτή τη προσπάθεια την Ένωση Πρατηριούχων Νομού Χανίων.

Παρά τις αντιδράσεις και την τεκμηριωμένη διαφωνία του κλάδου, το υπουργείο Οικονομικών έδωσε το «πράσινο  φως» για την επαναλειτουργία των πρατηρίων αφορολογήτων καυσίμων από τα ΚΑΕ στους Μεθοριακούς Σταθμούς Κήπων Έβρου, Ευζώνων και Κακαβιάς.

Πληροφορούμαστε ότι η λειτουργία των πρατηρίων είναι ζήτημα ημερών, αν όχι ολίγων ωρών, με αποτέλεσμα τα πρατήρια στην παραμεθόριο να υποστούν νέο πλήγμα, το οποίο ίσως να αποτελεί τη χαριστική βολή. Θυμίζουμε ότι η κατανάλωση στις περιοχές αυτές έχει μειωθεί δραματικά, καθώς οι καταναλωτές εφοδιάζονται με καύσιμα από τις γειτονικές χώρες όπου οι τιμές, λόγω χαμηλότερης φορολογίας, είναι πολύ φθηνότερες (0,50 ανά λίτρο).

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου φαίνεται ότι αδιαφορεί πλήρως για την τύχη των πρατηριούχων και των οικογενειών τους. Έχει ωστόσο την αρμοδιότητα και την  υποχρέωση να περιορίσει, αντί να διευκολύνει, το λαθρεμπόριο και την παράνομη διακίνηση καυσίμων. Εμείς απλώς υπενθυμίζουμε ότι το 2006, όταν το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών (με την απόφαση Τ. 2117/9, ΦΕΚ Β’ 516/25-4-2006) ανέστειλε την λειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων, επικαλέστηκε σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, στους οποίους περιλαμβάνονται η απώλεια εσόδων του Δημοσίου, δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού τόσο στο χώρο των εμπορευματικών μεταφορών και στο χώρο της εμπορίας πετρελαιοειδών και στο χώρο της εμπορίας πετρελαιοειδών και ο ελλοχεύων κίνδυνος άμεσης επιστροφής των αυτοκινήτων και λαθραίας διάθεσης των καυσίμων τους στην Ελληνική Επικράτεια.

Θέτουμε, λοιπόν, ευθέως το ερώτημα στο υπουργείο Οικονομικών για πολλοστή φορά: τι απ’ όλα αυτά άλλαξε ώστε να δικαιολογείται σήμερα η επαναλειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων; Για ποιο λόγο ανοίγουν νέα «παράθυρα» για φοροδιαφυγή την ίδια ώρα που επιβάλουν άγρια φορολογία στους πολίτες;
Η απόφαση αυτή του Υπουργείου Οικονομικών για την επαναλειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων ανοίγει νέους δρόμους φοροδιαφυγής με πολλαπλάσια οφέλη στους ανθρώπους των κυκλωμάτων από τις  νέους δρόμους φοροδιαφυγής με πολλαπλάσιο οφέλη στους ανθρώπους των κυκλωμάτων από τις τελευταίες αυξήσεις του ΕΦΚ και πολλαπλάσια απώλεια δημοσίων εσόδων.
Με τέτοιες αποφάσεις οι ευθύνες του υπουργείου Οικονομικών για την απώλεια δημοσίων εσόδων, είναι τεράστιες.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) καλεί το υπουργείο Οικονομικών έστω και την τελευταία στιγμή να ανακαλέσει την ακατανόητη αυτή απόφασή του.

Η ΠΟΠΕΚ  επιφυλάσσεται στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011 να αποφασίσει τον τρόπο αντίδρασης σε αυτήν την αδικία που συντελείται κατά του κλάδου και την εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Οι Ενώσεις Βενζινοπωλών Ν. Ηρακλείου και Λασιθίου συμμετέχουν με στάση εργασίας από 10.00 έως 13.00 την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011,  συμπαραστεκόμενοι στις Ενώσεις Χανίων και Ρεθύμνου που έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία στις 25 Φεβρουαρίου 2011, με θέμα την ανάδειξη των υψηλών τιμών και την κακή λειτουργία της αγοράς, που έχει επιφέρει η απουσία εποπτείας  στη διαμόρφωση των τιμών από τα αρμόδια υπουργεία.

Ζητούμε από την πολιτεία να λειτουργήσουν επιτέλους στην αγορά υγιείς κανόνες ανταγωνισμού και να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που αγγίζει περίπου τα 2/3 της αξίας του καυσίμου για να μπορέσουμε να έχουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες και τιμές στους καταναλωτές.

Αντιπροσωπεία των Ενώσεων Ηρακλείου και Λασιθίου θα επιδώσει σχετικό υπόμνημα στον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 12.00 μεσημβρινή.

Για την Ένωση Βενζινοπωλών Ν. Λασιθίου         Για τον Σύνδεσμο Πωλητών Πετρ/δών Ν. Ηρακλείου

Ο Πρόεδρος                                                                                              Ο Πρόεδρος

Κατρίνης Εμμανουήλ                                                                             Μαυράκης Χαράλαμπος

Δύο μήνες μετά τη δημόσια καταγγελία της ΠΟΠΕΚ για την έξαρση των κλοπών καυσίμου από τους καταναλωτές με χρήση των παράνομων μηχανισμών που αλλοιώνουν τις ενδείξεις των αντλιών, η έρευνα του ΕΜΠ σύμφωνα με την οποία το 10 % των αντλιών είναι «πειραγμένες» επιβεβαιώνει δυστυχώς τις επισημάνσεις μας.

Σε απόλυτα μεγέθη η έρευνα του Πολυτεχνείου που δημοσιεύεται στον Τύπο, σημαίνει ότι 700 πρατήρια ανά την Ελλάδα, σε σύνολο 7.000, διαθέτουν τέτοιους μηχανισμούς, που κλέβουν τους καταναλωτές. Με αυτό το δεδομένο, είναι ευνόητο ότι η ανακάλυψη… ενός πρατηρίου δεν προσφέρεται για πανηγυρισμούς.

Το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έχει, παράλληλα, την υποχρέωση να δώσει στη δημοσιότητα την έρευνα του ΕΜΠ (εφόσον την επικαλείται) προκειμένου να πληροφορηθεί υπεύθυνα η κοινή γνώμη και ο κλάδος για το περιεχόμενό της και να αποδοθούν «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι».

Η ουσία είναι ότι οι νομοταγείς βενζινοπώλες και οι καταναλωτές παραμένουν όμηροι των παράνομων κυκλωμάτων και της αδυναμίας του κράτους να ελέγξει την αγορά.

Η ΠΟΠΕΚ απευθύνει εκ νέου έκκληση στην Πολιτεία να εντοπίσει και να τιμωρήσει τους βενζινοπώλες που παρανομούν και τα κυκλώματα που τροφοδοτούν την αγορά με την τεχνολογία της καταδολίευσης των αντλιών, τα οποία είναι ουσιαστικά και η πηγή του προβλήματος.
Η κατάσταση κατά την οποία οι μεν βενζινοπώλες υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό, οι δε καταναλωτές πέρα από την καταιγίδα των αυξήσεων στους φόρους πληρώνουν και «καπέλα» στις τιμές, πρέπει να σταματήσει το συντομότερο.

Οι απειλές που εκτόξευσε χθες ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης για επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων σε ορισμένους νομούς και Εθνικές οδούς της χώρας δεν εκπλήσσουν κανέναν γιατί δεν ξεφεύγουν από την πεπατημένη του τρόπου λειτουργίας των ελληνικών κυβερνήσεων: λεονταρισμοί και πρόχειρες δηλώσεις χωρίς προηγούμενη προετοιμασία, μελέτη και διάλογο.

Υπενθυμίζουμε ότι πριν δύο εβδομάδες είχε αναγγελθεί η πραγματοποίηση ευρείας σύσκεψης για τις εξελίξεις στην αγορά καυσίμων με συμμετοχή όλων των κλάδων που εμπλέκονται στη διακίνηση πετρελαιοειδών. Η σύσκεψη αναβλήθηκε δύο φορές και τελικά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να εξηγήσει στους φορείς της αγοράς το λόγο. Το μόνο που μας δήλωσαν από το υπουργείο ήταν ότι… αν έχουμε να πούμε κάτι, είναι στη διάθεσή μας ο διευθυντής του γραφείου του υφυπουργού κ. Ντίνου Ρόβλια! Η ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έκρινε προφανώς ότι ο διάλογος με τους φορείς της αγοράς καυσίμων, την ώρα που οι τιμές τόσο στη διεθνή όσο και στην εσωτερική αγορά βρίσκονται σε επίπεδα – ρεκόρ περιττεύει και χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις ματαίωσε τη συνάντηση.

Πέραν αυτού, και επί της ουσίας η ΠΟΠΕΚ αισθάνεται την υποχρέωση να επισημάνει τα εξής:

-Η επιβολή πλαφόν είναι δικαίωμα του υπουργείου, εφόσον κρίνει ότι σε κάποιες περιοχές ή αγορές δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Αν όμως επιβληθεί πλαφόν, αυτό θα πρέπει να αφορά όλα τα στάδια διακίνησης και όχι μόνο τη λιανική, όπως είχε γίνει την προηγούμενη φορά, οπότε το υπουργείο αναγκάστηκε να καταργήσει πρόωρα τις ανώτατες τιμές. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.

-Στο γνωστό από τετραετίας πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων αναφέρονται ως αιτία των υψηλών τιμών στις εθνικές οδούς τα υψηλά ενοίκια που πληρώνουν τα πρατήρια στο ΤΕΟ. Αν η ηγεσία του υπουργείου δεν έχει υπόψη της το πόρισμα, μπορούμε να της το κοινοποιήσουμε.

-Στο ίδιο πόρισμα περιλαμβάνεται η πρόταση να αναγράφονται σε πινακίδες στους αυτοκινητόδρομους οι τιμές στα δύο επόμενα πρατήρια. Ο κ. Χρυσοχοίδης είναι ο τέταρτος υπουργός Ανάπτυξης που εξαγγέλλει το μέτρο. Η διαφορά είναι ότι περιόρισε το πεδίο εφαρμογής τους από τις εθνικές οδούς μόνο στην Αττική οδό.

Σε κάθε περίπτωση, εμείς θεωρούμε ότι υπάρχουν ουσιαστικά ζητήματα που πρέπει να συζητηθούν με την κυβέρνηση, από το λαθρεμπόριο, τους ηλεκτρονικούς κλέφτες στις αντλίες και τη νοθεία μέχρι τη δραματική πτώση της κατανάλωσης λόγω της αύξησης των φόρων, τα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων και την καθυστέρηση στην εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών, πιστεύουμε ότι ο διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών είναι πάντα χρήσιμος, και ειδικά αυτήν την περίοδο. Αν το υπουργείο διαφωνεί, τουλάχιστον ας μας εξηγήσει τους λόγους.

Πολλά ερωτηματικά προκάλεσε η πρόσφατη τοποθέτηση του προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Δ. Κυριτσάκη, σύμφωνα με την οποία η ακρίβεια στα καύσιμα οφείλεται στην πληθώρα πρατηρίων καυσίμων.

Αν όλες οι μελέτες, οι έρευνες, οι διαβουλεύσεις και τα πορίσματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων έγιναν για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι «στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά μαγαζιά», τότε η Επιτροπή ακυρώνει το ρόλο της στην αγορά.

Το ερώτημα που δημιουργείται είναι όμως για ποιο λόγο η Επιτροπή Ανταγωνισμού – όπως εκφράζεται δια του προέδρου της – άλλαξε άποψη για την αγορά καυσίμων. Για ποιους λόγους δηλαδή ξεχάστηκαν τα προβλήματα του ανταγωνισμού στο χώρο των διυλιστηρίων και ο τρόπος που καθορίζουν τις τιμές τους, το καθεστώς τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας, η αδιαφάνεια στις συμβάσεις μεταξύ εταιριών και πρατηρίων, το «μοίρασμα» της χώρας σε ζώνες επιρροής από τις εταιρίες, η αδυναμία απευθείας πρόσβασης των βενζινοπωλών στα διυλιστήρια, κλπ.

Κύριε Κυριτσάκη, σαν πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, είναι καιρός να προχωρήσετε αυτεπαγγέλτως σε  έρευνα των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά πετρελαιοειδών, προκειμένου να μάθετε κ’ εσείς όπως και οι καταναλωτές, τους λόγους των υψηλών τιμών στα καύσιμα.

Η ΠΟΠΕΚ καταγγέλλει την υποκριτική στάση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το οποίο με την απόφαση για επιβολή πλαφόν μόνο στις λιανικές τιμές μένει έκθετο στα μάτια της κοινής γνώμης και των πρατηριούχων.

Δυστυχώς για άλλη μια φορά το υπουργείο καταφεύγει στην λήψη μέτρων, όπως η επιβολή πλαφόν, που αποδείχθηκαν αποτυχημένα κατά το πρόσφατο  παρελθόν.

Η επιβολή πλαφόν θα είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα,  τη συγκράτηση της τιμής καταναλωτή, εφ’ όσον ίσχυε σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων (Διυλιστήρια, Εταιρείες Εμπορίας, πρατήρια), αλλά και αν συνοδευόταν από μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Για τη θεραπεία της αγοράς πετρελαιοειδών χρειάζεται αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο, προκειμένου εφεξής να λειτουργούν οι κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Τρανταχτή απόδειξη των στρεβλώσεων είναι οι μεγάλες αποκλίσεις λιανικών τιμών, οι οποίες όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΑ φθάνουν στο 0,28 .

Με την σημερινή απόφαση η ηγεσία του υπουργείου προστατεύει την αισχροκέρδεια, την αδιαφάνεια και την ανεξέλεγκτη τιμολογιακή πολιτική των εταιριών εμπορίας καυσίμων και επιρρίπτει σκοπίμως στις πλάτες των πρατηριούχων το κόστος της προστασίας των καταναλωτών. Στο όνομα δήθεν της συγκράτησης των τιμών η κυβέρνηση καταδικάζει σε οικονομικό μαρασμό και λουκέτο εκατοντάδες συναδέλφους που υποχρεώνονται είτε να πουλάνε με ζημιά, είτε να κλείσουν. Εμείς επισημαίνουμε απλώς ότι το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, καθώς η σημερινή ηγεσία του υπουργείου υπέπεσε σε παρόμοιο ατόπημα αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, οπότε και αναγκάστηκε να αποσύρει άρον – άρον το μέτρο. Θυμίζουμε ότι τότε αποδείχθηκε με επίσημα τιμολόγια πως σε πολλές περιπτώσεις η ανώτατη τιμή λιανικής ήταν χαμηλότερη από την τιμή χονδρικής.

Οι υποσχέσεις, περί επανεξέτασης των συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας των εταιριών με τα πρατήρια αποδείχθηκαν μεγάλα λόγια ενώ οι προτάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις απαιτούμενες διαρθρωτικές παρεμβάσεις στην αγορά καυσίμων έμειναν επίσης στη σφαίρα της θεωρίας, αφού συνεχίζουν να μην εφαρμόζονται οι αποφάσεις 334/V/2007 και 418/V/2008 της Επιτροπής.

Δεν έφταναν οι αλλεπάλληλες αυξήσεις φόρων που έχουν μαραζώσει την αγορά, έχουν φέρει σε αδιέξοδο εκατοντάδες συναδέλφους και έχουν αναγκάσει χιλιάδες οδηγούς να κλειδώσουν τα οχήματά τους, έρχεται τώρα η απόφαση για το πλαφόν μόνο στη λιανική για να δώσει τη χαριστική βολή.

Τα αιτήματα του κλάδου είναι:

-Πλαφόν σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων για ουσιαστική προστασία των καταναλωτών και των υγιών πρατηριούχων.

-Μείωση φόρων σε υποφερτά για το μέσο καταναλωτή επίπεδα, προκειμένου να αυξηθούν και τα έσοδα του Δημοσίου.

To Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΠΕΚ  θα συνεδριάσει εκτάκτως για να εξετάσει το ζήτημα της επιβολής του πλαφόν.

Όταν το πλαφόν στις τιμές λιανικής των καυσίμων στηρίζεται στα στρεβλά στοιχεία της αγοράς τα οποία προέρχονται από την παράνομη διακίνηση, τις πειραγμένες αντλίες, τις εμπορικές συμβάσεις κ.λ.π, τότε το πλαφόν έχει στρεβλή εφαρμογή σε βάρος των καταναλωτών.

Την άμεση άρση του πλαφόν στην τιμή της βενζίνης ζήτησε η διοίκηση της ΠΟΠΕΚ στη συνάντηση που είχε την περασμένη Παρασκευή με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Στέφανο Κομνηνό, και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Οι παράγοντες του υπουργείου ενώ αναγνωρίζουν το γεγονός ότι η απόφαση για το πλαφόν περιέχει σφάλματα και αδυναμίες, με κυριότερο το γεγονός ότι δεν επιβλήθηκαν ανώτατες τιμές και στη χονδρική παρά μόνο σε 5 από τους 13 νομούς, εν τούτοις απέφυγε να δεσμευθεί για την άμεση άρση του μέτρου ή τουλάχιστον την επιβολή ανώτατων τιμών χονδρικής και στους υπόλοιπους 8 νομούς.

Η ΠΟΠΕΚ κάλεσε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, με αφορμή και το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές υποχωρούν, να καταργήσει το πλαφόν. Αναμένουμε την έμπρακτη απάντηση του υπουργείου.

Επίσης, η ΠΟΠΕΚ επεσήμανε και πάλι και το επαναλαμβάνει δημόσια, την ανάγκη να εξετασθούν σε βάθος και να δοθούν άμεσα λύσεις στις χρόνιες παθογένειες της αγοράς, που αναγκάζουν κάθε τόσο την κυβέρνηση να επιβάλει μέτρα – ασπιρίνη όπως οι ανώτατες τιμές. Ένας διάλογος που σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης θα είχε ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Οι πειραματισμοί ας τελειώσουν επί τέλους!!

Νέα Άρθρα

  • Tου Γιώργου Ασμάτογλου Προέδρου της ΠΟΠΕΚ

    Η αγορά πετρελαιοειδών και ο ρόλος των πρατηριούχων

    Τα υγρά καύσιμα και γενικότερα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, αποτελούν ένα κλάδο της οικονομίας με τεράστια δυναμική που διατρέχει όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας...

  • Tου Χ. Μαυράκη (επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ)

    "Πληγή" στο κράτος δικαίου η παράνομη διακίνηση καυσίμων

    Στην σημερινή Ελλάδα της βαθύτατης οικονομικής κρίσης, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών αναζητούν καθημερινά τρόπους οικονομικής ισορροπίας και δημοσιονομικής προσαρμογής, καταλήγοντας όμως στην εύκολη λύση...

  • Tου Δημήτρη Μακρυβέλιου (Σύμβουλος ΠΟΠΕΚ)

    Αγορά πετρελαιοειδών: Διαχρονική παραβατικότητα

    Ένα από τα θέματα στην λίστα μεταρρυθμίσεων , για τα οποία διαπραγματεύεται σήμερα η Κυβέρνηση, αφορά και το θέμα ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή. κ.λπ.), με ότι αυτό συνεπάγεται μέχρι σήμερα...

     

popek.gr - Pre Footer Section