popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Δελτία Τύπου

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6944555328

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 3

Ηράκλειο Κρήτης 03/05/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΠΟΠΕΚ καταγγέλλει τη μεγάλη ευκολία με την οποία η κυβέρνηση προχώρησε για τρίτη φορά (!) σε διάστημα τεσσάρων μηνών σε αύξηση των φόρων που επιβαρύνουν τα καύσιμα, χωρίς την ίδια στιγμή να γίνεται τίποτα για την πάταξη της παράνομης διακίνησης από την οποία το Δημόσιο, με συντηρητικούς υπολογισμούς, χάνει περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Με αυτά τα δεδομένα όλοι οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων για την επιβάρυνση των καταναλωτών από τις αυξήσεις στα καύσιμα, που εκδηλώνεται κάθε Πάσχα, Χριστούγεννα και καλοκαίρι, είναι εντελώς υποκριτικό. Αν πράγματι ενδιαφέρονταν για την τσέπη του Έλληνα καταναλωτή θα εξασφάλιζαν τα έσοδα με δίκαιο τρόπο, από την πάταξη της φοροδιαφυγής και όχι με αύξηση των φόρων και συκοφάντηση στη συνέχεια των βενζινοπωλών, ότι εκείνοι ευθύνονται για τις αυξήσεις που επιβάλλει το κράτος.

Από το Φεβρουάριο έχει αυξηθεί τρεις φορές ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και δύο φορές ο ΦΠΑ, παρά τις… οργισμένες διαψεύσεις των κυβερνητικών στελεχών και τις διαβεβαιώσεις ότι δεν θα αυξάνονταν οι φόροι στα καύσιμα. Σωρευτικά, αν συνυπολογιστούν  και οι αυξήσεις που ανακοινώθηκαν χθες, η μέση τιμή της αμόλυβδης επιβαρύνθηκε λόγω φορολογίας κατά 55 λεπτά το λίτρο. Ήδη ο τζίρος των ποσοτήτων στα πρατήρια έχει μειωθεί πάνω από 15 %, και θα μειωθεί περαιτέρω με τις αναμενόμενες αυξήσεις, καθώς πολλοί καταναλωτές  έχουν κλειδώσει τα αυτοκίνητά τους γιατί αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα κίνησης.

Η ΠΟΠΕΚ καλεί επίσης το υπουργείο Οικονομικών να ανακοινώσει, όπως έχει υποχρέωση, από πότε ισχύουν οι αυξήσεις στον ΕΦΚ και το ΦΠΑ. Οι πληροφορίες μας λένε ότι υπάρχουν εισηγήσεις να επιβληθεί και πάλι αναδρομικά (όπως έγινε και το Φεβρουάριο) η αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί χάος στην αγορά, αφού το κράτος εισέπραξε από τους βενζινοπώλες τους αυξημένους φόρους για τα καύσιμα που είχαν ήδη πουληθεί με τους παλιούς, χαμηλότερους συντελεστές. Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι η αύξηση του ΦΠΑ θα ισχύει από 1ης Ιουλίου.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6944555328

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 4

Ηράκλειο Κρήτης 04/05/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) διαμαρτύρεται έντονα στα νέα οικονομικά μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση, με την απουσία αναπτυξιακού προσανατολισμού, τα οποία οδηγούν την ελληνική αγορά σε περαιτέρω συρρίκνωση,  εκφράζει την αντίθεσή του σε αυτά και την αμέριστη συμπαράστασή και αλληλεγγύη του στις κινητοποιήσεις που εξήγγειλαν η Γ.Σ.Ε.Ε., η Ε.Σ.Ε.Ε. και η  Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. για την Τετάρτη 5 Μαΐου 2010.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6944555328

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 6

Ηράκλειο Κρήτης 11/05/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά τη δημοσίευση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε συνταγματική την επιβολή περιορισμών στο ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων, η ΠΟΠΕΚ καλεί την κυβέρνηση να διασφαλίσει την τήρηση της νομιμότητας στην αγορά με ελέγχους που θα διασφαλίσουν την τήρηση του ωραρίου.

Η απόφαση του ΣτΕ αναφέρει ότι οι περιορισμοί στο ωράριο δικαιολογούνται πλήρως από λόγους δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος στους οποίους, σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο, περιλαμβάνεται η διαμόρφωση ομοιόμορφων όρων ανταγωνισμού μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων. Συνεπώς η τήρηση του ωραρίου επιβάλλεται από το ΣτΕ και για λόγους προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού. Άλλωστε ο χρόνος λειτουργίας των πρατηρίων σε καθημερινή βάση, από τις 6 το πρωί ως τις 9 το βράδυ τον Χειμώνα και μέχρι της 10.30 το Καλοκαίρι, είναι περισσότερο από επαρκής για την τροφοδοσία των καταναλωτών και πάντως το πλαίσιο ωραρίου των πρατηρίων είναι ευρύτερο σε σύγκριση με οποιονδήποτε άλλον κλάδο του εμπορίου.

Εν όψει των ανωτέρω, πρέπει να προχωρήσει άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην κατάργηση της διάταξης  (άρθρο 19 παρ. 2 του Ν. 3587/2007) που εξαιρεί αδικαιολόγητα νησιωτικές περιοχές όπως  Κρήτη, Κω, Ρόδο, Κέρκυρα, Λέσβο, Σάμο και Χίο από την εφαρμογή του άρθρου 22 του Ν. 3054/2002.

Σημειώνουμε ότι η Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζονται οι «Κατηγορίες παραβάσεων του νόμου 3054/2002 (ΦΕΚ 230Α’)», που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προβλέπει ότι «Σε περίπτωση μη τήρησης από πλευράς πρατηρίων υγρών καυσίμων του εκάστοτε ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας τους, επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη πρόστιμο από 15.000 € έως 20.000 €» και «Σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί με αιτιολογημένη απόφαση της Αδειοδοτούσας Αρχής να επιβάλλεται προσωρινή ή οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου να επιβάλλεται αντιστοίχως προσωρινή ή οριστική διακοπή της λειτουργίας του και να διατάσσεται η προσωρινή ή οριστική σφράγισή του που διενεργείται με τη συνδρομή της δικαστικής αρχής».

Θα περιμένουμε να κρίνουμε στην πράξη την εφαρμογή της απόφασης.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6944555328

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 7

Ηράκλειο Κρήτης 14/05/2010

Προς Υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Κύριο Μανιάτη Ιωάννη

Θέμα :  Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την ΥΑ «Κατηγορίες παραβάσεων του νόμου 3054/2002 (ΦΕΚ 230Α’), όρια προστίμου ανά κατηγορία και άλλα σχετικά ζητήματα. – Σφράγιση εγκαταστάσεων»

Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,

Στα πλαίσια της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης για την ΥΑ « Κατηγορίες παραβάσεων του Ν. 3054/2002, όρια προστίμου ανά κατηγορία και άλλα σχετικά ζητήματα  - Σφράγιση εγκαταστάσεων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.)  θεωρεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τα πρόστιμα δεν είναι αναλογικά της παράβασης και σε κάποιες άλλες είναι υπερβολικά.

Ο τρόπος διακίνησης των καυσίμων με βυτιοφόρα οχήματα και με πλωτά μεταφορικά μέσα ουδόλως διασφαλίζει  την σωστή παραλαβή των πετρελαιοειδών προϊόντων από τους πρατηριούχους και τους εμπόρους καυσίμων.

Ενδεικτικά σας επισημαίνουμε ότι σχεδόν καθημερινά  έχουμε ανίχνευση νερού σε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων, η στις δεξαμενές των πρατηρίων, η οποία οφείλεται στον τρόπο φόρτωσης από  τις εγκαταστάσεις των Διϋλιστηρίων, στην υγροποίηση υδρατμών από τις αλλαγές των κλιματολογικών συνθηκών  και στην εισροή υδάτων, κατά την μεταφορά με πλωτά μεταφορικά μέσα, λόγω θαλασσοταραχής. Επίσης η πρόσμιξη δύο πετρελαιοειδών προϊόντων, μικρής η μεγάλης έκτασης, γίνεται τακτικά κατά την εκφόρτωση από το βυτιοφόρο στις δεξαμενές του πρατηρίου, η οποία οφείλεται καθαρά σε ανθρώπινο λάθος εξ αιτίας της μεταφοράς μικτών φορτίων από τα βυτιοφόρα οχήματα.

Εμείς πιστεύουμε ότι η εγκατάσταση το συντομότερο δυνατόν των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εκροών εισροών όγκου καυσίμων, από τις εγκαταστάσεις φόρτωσης (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας) μέχρι τα ντεπόζιτα των αυτοκινήτων, θα δώσει οριστικό τέλος στην παράνομη διακίνηση καυσίμων, στην λαθρεμπορία, στη νοθεία και στις προσμίξεις πετρελαιοειδών προϊόντων, είτε αυτές προέρχονται από δόλο για οικονομικό όφελος, είτε προέρχονται τυχαία από ανθρώπινο λάθος.

Η σφράγιση εγκαταστάσεων πρέπει να γίνεται κατά την άποψή μας άμεσα α)όταν δεν έχει εκδοθεί σχετική άδεια λειτουργίας και β) σε κάθε περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος για το περιβάλλον από την λειτουργία, εκτός προϋποθέσεων και προδιαγραφών της σχετικής εγκατάστασης, όπως αυτές ορίζονται από την άδεια λειτουργίας. Η απόφαση για επί τόπου σφράγιση των οποιοδήποτε εγκαταστάσεων από τα κλιμάκια των ΚΕΔΑΚ, πρέπει να λαμβάνεται από υπαλλήλους ειδικών γνώσεων, πτυχιούχων ΑΕΙ.

Κύριε Υφυπουργέ,

Πιστεύουμε ότι μια συνάντηση μαζί σας για ανταλλαγή απόψεων για πρακτικά θέματα γύρω από την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3054/2002 θα βοηθούσε στην ορθολογικότερη κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και την επιβολή προστίμων. Είμαστε στην διάθεση σας.

Με εκτίμηση

Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων

Ο Πρόεδρος                                                              Ο Γ. Γραμματέας

Κώτσος Ευάγγελος                                                            Χαλδέζος Ανδρέας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6944555328

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 23

Ηράκλειο Κρήτης 01/06/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την έντονη αντίδραση τη ΠΟΠΕΚ προκάλεσε η εισήγηση της υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη στο Υπουργικό Συμβούλιο της περασμένης Τετάρτης 26/05/2010 που συνεδρίασε με θέμα την ακρίβεια, στην οποία απέστειλε την παρακάτω επιστολή.

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ(ΠΟΠΕΚ) αποκομίζει την  εντύπωση ότι η κυβέρνηση δεν έχει ή δεν θέλει να αντιληφθεί τα προβλήματα της αγοράς καυσίμων που ευθύνονται – εκτός από την αύξηση των φόρων – για τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα, ειδικά σε ορισμένες περιοχές της χώρας, ενώ διαπιστώνει με λύπη ότι όλα τα υπομνήματα που έχει κατά καιρούς υποβάλει προς το υπουργείο βρίσκονται στην καλύτερη περίπτωση σε κάποιο συρτάρι, οι συσκέψεις που έγιναν με τα στελέχη του υπουργείου ήταν χάσιμο χρόνου και τα πορίσματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων είναι επίσης γράμμα κενό.

Πιστεύουμε ότι δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί στα σοβαρά ότι οι τιμές των καυσίμων θα πέσουν επειδή θα επιβληθούν αυστηρά πρόστιμα στους βενζινοπώλες για να δηλώνουν τις τιμές της ημέρας στο παρατηρητήριο. Στα όρια του αστείου βρίσκεται επίσης το να παρουσιάζεται ως «μέτρο» για τη συγκράτηση των τιμών η μεταφορά αρμοδιοτήτων Παρατηρητηρίου Καυσίμων από το ΥΠΕΚΑ στο ΥΠΟΙΑΝ. Η μεταφορά αυτή δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλο παρά μόνο τα δύο υπουργεία και πάντως μας προκαλεί εντύπωση ότι κουβεντιάζεται εδώ και μήνες χωρίς να έχει ακόμα υλοποιηθεί. Αν χρειάζονται μήνες για να μετακινηθεί ένας φάκελος από το ένα υπουργείο στο άλλο, αντιλαμβάνεται κανείς πόσος χρόνος χρειάζεται για να αντιμετωπισθούν τα σοβαρά προβλήματα. Και τέλος δεν αποτελεί μέτρο για τις τιμές το γεγονός ότι επιβλήθηκε πλαφόν σε ορισμένους νομούς τον Απρίλιο, όχι μόνο γιατί το πλαφόν έχει αρθεί αλλά κυρίως επειδή ο τρόπος με τον οποίο επιβλήθηκε (μόνο στη λιανική και όχι στα προηγούμενα στάδια) επιτείνει τις αδικίες και τις στρεβλώσεις στην αγορά.

Ένα μέτρο που θα μπορούσε πράγματι να βοηθήσει στη συγκράτηση των τιμών είναι η απελευθέρωση των μεταφορών. Όμως η κυβέρνηση έχει ήδη σπεύσει να διευκρινίσει ότι από την όποια απελευθέρωση εξαιρούνται τα βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων.

Εδώ και μήνες, και ιδίως το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά τις τρείς αναπροσαρμογές του Ε.Φ.Κ. και την αύξηση του συντελεστή Φ.Π.Α. από 19% σε 21% οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτιναχθεί σε επίπεδα – ρεκόρ Ευρώπης. Παρ’ όλα αυτά οι πρατηριούχοι βρίσκονται καθημερινά στο εδώλιο του κατηγορουμένου για δήθεν αισχροκέρδεια, κερδοσκοπία, κλπ. (λες και εμείς αποφασίσαμε την αύξηση των φόρων που έχει οδηγήσει και σε μείωση της κατανάλωσης) χωρίς κανένας να ασχολείται με τους προηγούμενους κύκλους της αγοράς, δηλαδή τα διυλιστήρια, τις εταιρίες και τους μεταφορείς. Πού είναι τα μέτρα για την τόνωση του ανταγωνισμού στο επίπεδο της διύλισης μέσω εισαγωγών, που είναι η διαφάνεια στις εκπτώσεις που χορηγούν τα διυλιστήρια στις εταιρίες, που είναι η μέριμνα για να υπάρξουν αντικειμενικά κριτήρια στον καθορισμό των εκπτώσεων προς τους βενζινοπώλες και να μη γίνεται εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης;

Επίσης κανείς – ούτε το υπουργείο –δεν προβληματίζεται για τις τεράστιες αποκλίσεις τιμών από πρατήριο σε πρατήριο, που φθάνουν ή και ξεπερνούν τα 30 λεπτά το λίτρο. Κανείς δηλαδή δεν ενδιαφέρεται να μάθει αν το ακριβό πρατήριο αισχροκερδεί προκλητικά και κλέβει τους πελάτες του ή αναγκάζεται να πουλήσει ακριβά επειδή αγοράζει ακριβά από την εταιρία, και με τον τρόπο αυτό μπορεί να τίθεται εκτός αγοράς. Και κανείς δεν εντυπωσιάζεται από το γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχει η παγκόσμια πρωτοτυπία, το περιθώριο κέρδους στη χονδρική σε πολλές περιπτώσεις να είναι μεγαλύτερο από το περιθώριο λιανικής. Και όχι μόνο δεν εντυπωσιάζονται, αλλά φροντίζουν να τα εμφανίζουν ως ενιαίο μέγεθος για να κρύβουν την πραγματικότητα.

Εμείς έχουμε συγκεκριμένα στοιχεία και προκαλούμε τα συναρμόδια υπουργεία να πάρουν θέση:

Συγκεκριμένο πρατήριο στις 18/5/2010 αγόρασε Αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτ. προς 1,34236 € το λίτρο – έκπτωση 0,047=1,29536 + ΦΠΑ 21%=1,56738€ ανά λίτρο. Με βάση την τιμή αγοράς από τις 18/5/2010 μέχρι και το βράδυ της 23/5/2010 πουλούσε την αμόλυβδη στην τιμή των 1,626 € το λίτρο. Δηλαδή το μικτό κέρδος ήταν 5,8 λεπτά, το λίτρο, όσο περίπου και η έκπτωση της εταιρίας. Παρ’ όλα αυτά, με αυτή την τιμή λιανικής το συγκεκριμένο πρατήριο είναι 10 λεπτά ακριβότερο από τη μέση τιμή της αμόλυβδης όπως αυτή διαμορφώνεται από την δειγματοληψία του ΥΠΕΚΑ.

Την ίδια ημέρα, 18/5/2010, με βάση τον πίνακα τιμών των ΕΛ.ΠΕ, η εταιρία αγόρασε την αμόλυβδη προς 1,147584 το λίτρο και την πούλησε, αφαιρουμένης της έκπτωσης, προς 1,29536, δηλαδή με μικτό κέρδος 14,8 λεπτά ανά λίτρο.

Στις 22/5/2010 το πρατήριο αγόρασε ξανά βενζίνη 1,31999 € το λίτρο – έκπτωση 0,047=1,27299. Σήμερα πουλάει προς 1,311 € το λίτρο + ΦΠΑ, και κερδίζει ανά λίτρο 3,8 λεπτά.

Στις 22/5/2010 με βάση τον πίνακα τιμών των ΕΛ.ΠΕ, η εταιρία αγόρασε την αμόλυβδη 1,127855 € ανά λίτρο και την πούλησε, αφαιρουμένης της έκπτωσης, προς 1,27299 € ανά λίτρο, δηλαδή με κέρδος 14,5 λεπτά.

Από την παραπάνω ανάλυση εξάγεται το συμπέρασμα, ότι το κέρδος χονδρικής της εταιρίας στην πρώτη περίπτωση είναι 14,8 λεπτά ανά λίτρο και στην δεύτερη περίπτωση 14,5 λεπτά ανά λίτρο. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση είναι τριπλάσιο από το κέρδος λιανικής του πρατηριούχου. Παρ’ όλα αυτά το συγκεκριμένο  πρατήριο, το οποίο είναι προφανές ότι δεν βγάζει ούτε τα έξοδά του από τις πωλήσεις βενζίνης, με βάση το παρατηρητήριο τιμών είναι το ακριβότερο της περιοχής.

Επειδή ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και με τη μείωση της κατανάλωσης λόγω κρίσης και ακρίβειας απειλείται πλέον η ύπαρξη των επιχειρήσεών μας η ΠΟΠΕΚ καλεί  τους αρμόδιους να σταματήσουν τα επικοινωνιακά παιχνίδια και να ασχοληθούν σοβαρά με τα προβλήματα της αγοράς. Δεν ενδιαφέρει την κοινωνία και τους βενζινοπώλες αν φταίει για την ακρίβεια το υπουργείο Οικονομικών που αύξησε τους φόρους ή το υπουργείο Οικονομίας που δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Αν για εκείνους «παίζεται» μια υπουργική καρέκλα, για εμάς το στοίχημα είναι η επαγγελματική μας επιβίωση και το μέλλον των οικογενειών μας.

Ερωτήματα τα οποία έθεσε η ΠΟΠΕΚ στην υπουργό κ. Κατσέλη

Πως σκέπτεται να αντιμετωπίσει το γεγονός των μεγάλων αποκλίσεων, που συνιστούν την κακή λειτουργία του ανταγωνισμού.

Πως θα αντιμετωπίσει το γεγονός ότι το μικτό κέρδος της χονδρικής είναι σε πολλές περιπτώσεις πολλαπλάσιο του μικτού κέρδους της λιανικής κι αν αυτό συνιστά αισχροκέρδεια, ασυδοσία η εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης.

Πως σκέπτεται να αντιμετωπίσει τα υπαρκτά φαινόμενα της εναρμονισμένης πρακτικής, της οικονομικής εξάρτησης, του αθέμιτου ανταγωνισμού και της αδιαφάνειας.

Σε τι βοηθάει τους καταναλωτές το Παρατηρητήριο Τιμών όταν δεν γνωρίζουν τους υπεύθυνους των υψηλών τιμών;

Η ΠΟΠΕΚ ζήτησε σχετική συνάντηση με την υπουργό κ. Λούκα Κατσέλη, ενώ προτείνει άμεσα προς τα αρμόδια υπουργεία (α) Οικονομίας,  Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, β) Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής)

Α) Να εφαρμόσουν τον Ν.3335/05 και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες για απ’ ευθείας πρόσβαση των ανεξάρτητων πρατηριούχων στα Διϋλιστήρια για προμήθεια καυσίμων.

Β) Να ερευνήσουν και να δώσουν στην δημοσιότητα τις Εταιρείες Εμπορίας, των οποίων το χονδρεμπορικό κέρδος είναι μεγαλύτερο του κέρδους της λιανικής.

Γ) Να ενεργοποιήσουν άμεσα την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού δεν το κάνει μόνη της, για ουσιαστική έρευνα της Αγοράς Πετρελαιοειδών, σε όλα τα στάδια παραγωγής, διάθεσης και διακίνησης και θα διαπιστώσουν εύκολα και δεσπόζουσα θέση και οικονομική εξάρτηση και εναρμονισμένες πρακτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6944555328

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ηράκλειο Κρήτης 08/06/2010

Αριθμ. Πρωτ. 31

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έντονα αγανακτισμένη για την επί πολλοστή φορά αναστολή επιστροφών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης προς τους πρατηριούχους για το πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς και για άλλα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) απέστειλε την παρακάτω επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.

«Με έντονη αγανάκτηση και προβληματισμό οι πρατηριούχοι, παρακολουθούμε εδώ και μερικούς μήνες τους απαράδεκτους και επικίνδυνους ακροβατισμούς που επιχειρεί το Ελληνικό Δημόσιο στην πλάτη μας.

Ο κλάδος μας υποχρεώθηκε εξ αρχής να συμμετάσχει στην προσπάθεια να φτάνει φτηνό πετρέλαιο θέρμανσης στον καταναλωτή, με την εφαρμογή ενός μέτρου, που παράλληλα - υποτίθεται ότι - θα περιόριζε, κατά τις πανηγυρικές εξαγγελίες των εμπνευστών του, την λαθρεμπορία στον τομέα των καυσίμων.

Στην προσπάθεια αυτή, το Ελληνικό Δημόσιο απαίτησε από τον επιχειρηματία πρατηριούχο, να έχει το ρόλο του χρηματοδότη του εγχειρήματος και, κατ’ επέκταση, του, χωρίς τόκο, δανειστή του Ελληνικού Δημοσίου.

Οι σαφείς και έντονες αντιρρήσεις του κλάδου μας για την μη διασφαλισμένη επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, μέσω του συστήματος ΄΄Ήφαιστος΄΄, κάμφθηκαν από τις ρητές διαβεβαιώσεις των εκπροσώπων του Ελληνικού Δημοσίου περί του αντιθέτου, οι οποίες δεν άφηναν κανένα περιθώριο να αμφισβητήσουμε τις προθέσεις τους, ενώ τυχόν μη αποδοχή τους, θα μας εξέθετε – για μια φορά ακόμη αδικαιολόγητα – στους καταναλωτές.

Σήμερα, εμείς οι πρατηριούχοι, υφιστάμεθα τις ολέθριες συνέπειες από την απαράδεκτη συμπεριφορά του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο μετερχόμενο κουτοπόνηρες μεθοδεύσεις, αρνείται να επιστρέψει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στους συναδέλφους πρατηριούχους.

Λυπούμαστε και εξοργιζόμαστε κ. υπουργέ, που το Ελληνικό Κράτος, διά των εκπροσώπων του, επιλέγει συνειδητά :

- να φορά το προσωπείο του έντιμου συναλλασσόμενου με τους πολίτες του και τελικά να τους εξαπατά,

- να επιλέγει απροκάλυπτα να είναι αναξιόπιστο στις συναλλαγές του, εις βάρος των πολιτών του,

- να αιφνιδιάζει, ακόμη και κάτω από τις ιδιαίτερα δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα, την πολυπληθή και πολύπαθη επαγγελματική ομάδα των πρατηριούχων υγρών καυσίμων,

- να παλινωδεί επικίνδυνα και να εγκλωβίζει σε οικονομικά αδιέξοδα τους επιχειρηματίες πρατηριούχους, παρακρατώντας παράνομα χρήματα, που έπρεπε από καιρό να μας επιστρέψει, ανατρέποντας πλήρως τον οικονομικό προγραμματισμό μας,

- να αδιαφορεί στις αγωνιώδεις προσκλήσεις μας, για επιστροφή των χρημάτων μας, σφίγγοντας ακόμη περισσότερο το βρόγχο που μας υποχρέωσε να περάσουμε στο λαιμό μας.

Καταγγέλλουμε κ. υπουργέ αυτές τις απαράδεκτες και παράνομες συμπεριφορές και τις, εις βάρος μας, ΄΄κουτοπόνηρες΄΄ μεθοδεύσεις από όπου και αν εκπορεύονται.

Ζητούμε άμεσα να επιστραφούν σε όλους τους πρατηριούχους, τα οφειλόμενα ποσά που αντιστοιχούν στη διαφορά των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου, που διατέθηκε στην κατανάλωση κατά την προηγούμενη περίοδο.

Επί πλέον, καταγγέλλουμε ως απαράδεκτη μεθόδευση και ζητούμε να μην εφαρμοστεί, η επιχειρούμενη επιβολή φόρου στα αδιάθετα αποθέματα του πετρελαίου θέρμανσης, που έχουμε στην κυριότητά μας κατά τη λήξη της περιόδου διάθεσής του, για τα οποία, όπως καλά γνωρίζετε, εμείς έχουμε ήδη καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο τους αναλογούντες φόρους.

Στην περίπτωση που τα παραπάνω αιτήματά μας δεν τύχουν της αποδοχής σας, σας γνωρίζουμε ότι θα πρέπει από τώρα, να μεριμνήσετε για τον τρόπο με τον οποίο θα διανεμηθεί την ερχόμενη περίοδο το πετρέλαιο θέρμανσης στους καταναλωτές, καθότι σας δηλώνουμε ότι δεν προτιθέμεθα υπ’ αυτούς τους όρους και τις συνθήκες, να διαθέσουμε πλέον, ούτε ένα λίτρο στην κατανάλωση.

Επίσης, με την ευκαιρία της παρούσας μας θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, δεν έχετε προχωρήσει ακόμη στη έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου επί των Α.Υ.Ο. ΠΟΛ 1032/31.3.2010, και ΠΟΛ 1036/31.3.2010, με τις οποίες, από την 01/05/2010, ενταχθήκαμε υποχρεωτικά στην τήρηση Β’ κατηγορίας βιβλίων, με αποτέλεσμα (ενδεικτικά σας αναφέρουμε :) να είμαστε εκτεθειμένοι σε σχέση με τις ποσότητες καυσίμων, που χρησιμοποιούνται για την υποχρεωτική καθημερινή λιτρομέτρηση των αντλιών των πρατηρίων μας ή να μην γνωρίζουμε ακόμη, τον τρόπο υπολογισμού του ΦΠΑ του δεύτερου τριμήνου 2010, καθώς και τον τρόπο έκδοσης των φορολογικών στοιχείων από τις, εγκατεστημένες επί των αντλιών, φορολογικές ταμειακές μηχανές.»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου 6984314310

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 36

Ηράκλειο Κρήτης 14/06/2010

             Προς :

o             τον υπουργό Οικονομικών

κ. Γ. Παπακωνσταντίνου

o             την υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

κ. Λ. Κατσέλη

             Κοιν. :  Γεν. Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών θεμάτων

Υπ. Οικονομικών κ. Δημήτρη Γεωργακόπουλο

Κε υπουργέ,

Πληροφορούμαστε ότι η κυβέρνηση εξετάζει εισηγήσεις για αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας με πρόσθετη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (!)στη βενζίνη. Τυχόν υιοθέτηση αυτής της πρότασης θα αποτελέσει ολέθριο σφάλμα με αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο για την αγορά και τους καταναλωτές αλλά και για τα έσοδα του Δημοσίου.

Θυμίζουμε ότι από την αρχή του χρόνου η συνολική φορολογική επιβάρυνση ανά λίτρο αμόλυβδης, από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το ΦΠΑ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, έχει αυξηθεί από 57,4 λεπτά σε 91,9 λεπτά το λίτρο. Δηλαδή η συνολική αύξηση μέχρι στιγμής είναι 34,5 λεπτά ανά λίτρο και έπεται συνέχεια με την  επόμενη δόση της αύξησης του ΦΠΑ από 1ης Ιουλίου. Η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού οφείλεται κατά 50% στις υψηλές τιμές των καυσίμων.

Τα στοιχεία εξάλλου της Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι ο όγκος πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων μειώθηκε κατά 7,4 % τον περασμένο Μάρτιο, σε σχέση με το Μάρτιο του 2009, ενώ δεν είχε επιβληθεί ακόμη η τελευταία δόση της αύξησης του ΕΦΚ. Ήδη από τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις των μελών μας προκύπτει ότι η μείωση της κατανάλωσης κυμαίνεται πλέον στο 30 – 40 %.

Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνεται ούτε ο δημοσιονομικός στόχος της αύξησης των φόρων, αφού η μείωση της κατανάλωσης περιορίζει τα έσοδα που εισπράττει τελικά το Δημόσιο, παράλληλα όμως επιβαρύνει όλα τα μεταφορικά κόστη , όπως και το κόστος παραγωγής πολλών προϊόντων. Σημειώνουμε ακόμη ότι το αυτοκίνητο δεν είναι είδος πολυτελείας, αλλά εργαλείο δουλειάς και η αύξηση στα καύσιμα επιδεινώνει την κατάσταση για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που μετακινούνται λόγω δουλειάς με το αυτοκίνητο.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η αγορά δεν αντέχει άλλη αύξηση φόρων στα καύσιμα και οποιαδήποτε τέτοια εισήγηση πρέπει να απορριφθεί γιατί μόνο αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις που θα επιφέρει.

Έχουμε την εντύπωση, τέλος, ότι όσοι προτείνουν το μέτρο αυτό προσπαθούν να διορθώσουν μια αδικία (δηλαδή την υπέρμετρη αύξηση των τελών κυκλοφορίας που έγινε πέρυσι για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων) με μια ακόμα μεγαλύτερη. Δεδομένου ότι η αύξηση του φόρου στα καύσιμα επιβαρύνει εξίσου όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως εισοδήματος και μάλιστα η αναλογική επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη για όσους έχουν χαμηλό εισόδημα.

Με εκτίμηση

Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων

Ο Πρόεδρος                                                              Ο Γ. Γραμματέας

Μαυράκης Χαράλαμπος                                                       Μελίδης Σπύρος

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου κ. Χ. Μαυράκη - 6984314310

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ηράκλειο Κρήτης 07/07/2010

Αριθμ. Πρωτ. 63

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων συμπαρίσταται στις αυριανές κινητοποιήσεις της ΓΣΕΕ, της  ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΒΕΕ για το ασφαλιστικό. Θεωρούμε ότι οι ρυθμίσεις αυτές, και ενώ έχει ήδη προηγηθεί μείωση συντάξεων, αυξάνουν τις ανισότητες, ανατρέπουν κεκτημένα δικαιώματα δεκαετιών και δημιουργούν πρόβλημα επιβίωσης για χιλιάδες πολίτες.

Ο κλάδος των βενζινοπωλών υφίσταται εξάλλου ήδη τις αρνητικές συνέπειες από τις ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις, με την υποβάθμιση του ΟΑΕΕ.

Επίσης η αναγκαστική  ένταξη του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων στον  κλάδο  επικουρικής ασφάλισης του Ο.Α.Ε.Ε το 2008, χωρίς την σύμφωνη γνώμη των πρατηριούχων, κρύβει άραγε κάποια σκοπιμότητα;

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου κ. Μαυράκη Χαράλαμπου 6984314310

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ηράκλειο Κρήτης 22/07/2010

Αριθμ. Πρωτ. 71

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με λύπη και έκπληξη η ΠΟΠΕΚ διαπιστώνει ότι οι διακηρύξεις περί διαφάνειας στην αγορά καυσίμων μένουν στα λόγια, ενώ στην πράξη εφαρμόζονται τα εντελώς αντίθετα. Συγκεκριμένα, για λόγους που δεν γνωρίζουμε, το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατήργησε το εβδομαδιαίο δελτίο τιμών καυσίμων το οποίο καθιερώθηκε πέρυσι και για πρώτη φορά ανέγραφε όxι μόνο τις λιανικές τιμές των καυσίμων αλλά και:

-Τις διεθνείς τιμές της βενζίνης σε δολάρια και ευρώ.

-Τις τιμές διυλιστηρίου, προ και μετά φόρων.

-Τις τιμές των εταιριών εμπορίας.

Έτσι οι καταναλωτές και τα μέσα ενημέρωσης είχαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν που οφείλονται οι κατά καιρούς ανατιμήσεις στα καύσιμα, ώστε να μην ενοχοποιούνται μονίμως οι βενζινοπώλες. Φαίνεται ότι η δυνατότητα αυτή, έστω και με τα ελλιπή στοιχεία που περιλαμβάνονταν στις ανακοινώσεις του υπουργείου κάποιους ενόχλησε. Γιατί ασφαλώς τα στοιχεία που περιλαμβάνονταν στο δελτίο χρειάζονταν βελτίωση, ιδίως ως προς την αποτύπωση των τιμών διυλιστηρίου και χονδρικής. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το δελτίο έπρεπε να καταργηθεί.

Αντί αυτού, οι τιμές διυλιστηρίου, χονδρικής και λιανικής δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ απ’ όπου όμως η διάχυση της πληροφόρησης είναι πιο περιορισμένη. Επιπλέον:

-Δεν ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα οι διεθνείς τιμές της βενζίνης σε δολάρια και ευρώ ώστε να γνωρίζουμε την επίπτωση της μεταβολής των διεθνών τιμών και της ισοτιμίας ευρώ / δολαρίου στην εγχώρια αγορά.

-Οι τιμές χονδρικής που παρουσιάζονται δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ως πελάτες των εταιριών. Είτε οι εταιρίες δηλώνουν στο υπουργείο χαμηλότερες τιμές από τις πραγματικές, είτε το «λάθος» γίνεται στην επεξεργασία.

Κατόπιν αυτών θεωρούμε ότι το ΥΠΕΚΑ θα πρέπει να αποκαταστήσει τη διαφάνεια στην αγορά, κάνοντας διορθωτικές παρεμβάσεις όπου χρειάζεται ώστε να αποτυπώνονται τα πραγματικά μεγέθη. Ή τουλάχιστον να εξηγήσει στους καταναλωτές για ποιο λόγο κατήργησε την εβδομαδιαία ανακοίνωση των τιμών.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)

Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη

Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881

Κιν. Προέδρου κ. Μαυράκη Χαράλαμπου 6984314310

E mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθμ. Πρωτ. 73

Ηράκλειο Κρήτης 26/07/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αιφνιδιασμό και εμπαιγμό του κλάδου των βενζινοπωλών ισοδυναμεί η έγκριση, την περασμένη Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με το οποίο μεταξύ άλλων καταργούνται οι αποστάσεις ασφαλείας για την ίδρυση πρατηρίων υγρών καυσίμων.

Το πρωί της ίδιας ημέρας, δηλαδή της Παρασκευής, παράγοντες του Υπουργείου διαβεβαίωναν ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν επρόκειτο να προχωρήσει πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και ότι επίσης θα τεθεί προηγουμένως σε δημόσια διαβούλευση. Με τις μεθοδεύσεις αυτές όχι μόνο καταργούνται για πολλοστή φορά στην πράξη οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για διάλογο και διαβούλευση με την κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς, αλλά οι αρμόδιοι, για λόγους που θα πρέπει να μας εξηγήσουν, φτάνουν στο σημείο να εμπαίζουν έναν ολόκληρο κλάδο επαγγελματιών .

Η ΠΟΠΕΚ έστειλε σήμερα το πρωί επείγον έγγραφο προς το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, επισημαίνοντας ότι στην περίπτωση που το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή χωρίς να ληφθούν υπόψη οι θέσεις του κλάδου, τότε θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και στο κλείσιμο των πρατηρίων.

Σημειώνουμε ότι η κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας προκαλεί προβλήματα ασφαλείας και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για δημιουργία νέων πρατηρίων σε μια περίοδο που μετά βίας επιβιώνουν τα ήδη υπάρχοντα.

Συνημμένο το κείμενο της επιστολής.

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις

«Τις τελευταίες ημέρες ενημερωθήκαμε ανεπισήμως από αξιόπιστες πηγές, ότι στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ετοιμάζουν νομοσχέδιο σκούπα για διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων προχωρούν με νομοθετική ρύθμιση στην κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας για την ίδρυση πρατηρίων υγρών καυσίμων και σταθμών αυτοκινήτων με αντλίες.

Την Παρασκευή 23/7/2010, το εν λόγω νομοσχέδιο μάθαμε ότι πέρασε και εγκρίθηκε από την υπουργική επιτροπή προκειμένου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, χωρίς ποτέ να ενημερωθεί και να εκφράσει τις απόψεις της η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ) σχετικά με τις προθέσεις της Κυβέρνησης, να προχωρήσει στην κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ενώ το πρωί της ίδιας ημέρας είχαμε πραγματοποιήσει συνάντηση με παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, οι οποίοι διαβεβαίωναν ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν πρόκειται να προχωρήσει πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και ότι επίσης θα τεθεί προηγουμένως σε δημόσια διαβούλευση.

Η καθιέρωση των αποστάσεων ασφαλείας (200μ.) με τον Ν.2465/97 για την ίδρυση πρατηρίων υγρών καυσίμων, περιόρισε σημαντικά την ανεξέλεγκτη ίδρυση τους την δεκαετία του 90, ιδιαίτερα εντός των κατοικημένων περιοχών και των μεγάλων αστικών κέντρων. Στην συνέχεια με τον Ν.2801/2000 ελήφθησαν  πρόσθετα μέτρα πυρασφάλειας στα ήδη νομίμως λειτουργούντα πρατήρια και σταθμούς αυτοκινήτων με αντλίες, πριν την καθιέρωση των αποστάσεων ασφαλείας των 200μ., προκειμένου να μηδενισθεί ο κίνδυνος ενός τραγικού περιστατικού από ανάφλεξη η έκρηξη. Η απόφαση σας για την κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στην ίδρυση νέων πρατηρίων είναι αδιανόητη αφού δεν συνοδεύεται από σχετικές μελέτες αρμοδίων υπηρεσιών για την ασφαλή λειτουργία νέων πρατηρίων, εντός των άναρχα δομημένων ελληνικών πόλεων, στις οποίες λειτουργεί υπερβολικά μεγάλος αριθμός πρατηρίων σε σχέση με τον πληθυσμό ανθρώπων και οχημάτων.

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ) διαφωνεί κατηγορηματικά στην κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας (200μ.) για την ίδρυση πρατηρίων και σταθμών αυτοκινήτων, από χώρους συνάθροισης άνω των 50 ανθρώπων, όπως σχολεία, παιδικούς σταθμούς, νοσοκομεία, γηροκομεία, εκκλησίες, ξενοδοχεία, κ.λ.π. Η τυχόν επιμονή του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα, αφού θα δώσει την δυνατότητα ίδρυσης νέων πρατηρίων εντός κατοικημένων περιοχών, με την γνωστή Ελληνική άναρχη δόμηση, σε ένα μεγάλο αριθμό ελεύθερων οικοπέδων, αυξάνοντας έτσι τους κινδύνους και τις προϋποθέσεις  για ένα τραγικό γεγονός με απροσδιόριστες συνέπειες.

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ), ζητά άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα και την αναστολή κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή, προκειμένου να αναπτύξουμε τα επιχειρήματα μας και τις θέσεις μας στο θέμα της πιθανής κατάργησης των αποστάσεων ασφαλείας.

Στην περίπτωση που το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση προχωρήσουν στην κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή για την κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας χωρίς να λάβουν υπ’ όψη τις θέσεις μας, η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ), θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και στο κλείσιμο των πρατηρίων.»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Νέα Άρθρα

  • Tου Γιώργου Ασμάτογλου Προέδρου της ΠΟΠΕΚ

    Η αγορά πετρελαιοειδών και ο ρόλος των πρατηριούχων

    Τα υγρά καύσιμα και γενικότερα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, αποτελούν ένα κλάδο της οικονομίας με τεράστια δυναμική που διατρέχει όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας...

  • Tου Χ. Μαυράκη (επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ)

    "Πληγή" στο κράτος δικαίου η παράνομη διακίνηση καυσίμων

    Στην σημερινή Ελλάδα της βαθύτατης οικονομικής κρίσης, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών αναζητούν καθημερινά τρόπους οικονομικής ισορροπίας και δημοσιονομικής προσαρμογής, καταλήγοντας όμως στην εύκολη λύση...

  • Tου Δημήτρη Μακρυβέλιου (Σύμβουλος ΠΟΠΕΚ)

    Αγορά πετρελαιοειδών: Διαχρονική παραβατικότητα

    Ένα από τα θέματα στην λίστα μεταρρυθμίσεων , για τα οποία διαπραγματεύεται σήμερα η Κυβέρνηση, αφορά και το θέμα ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή. κ.λπ.), με ότι αυτό συνεπάγεται μέχρι σήμερα...

     

popek.gr - Pre Footer Section