popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Ανακοινώσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ DHMHTRHSΤΡΟΠΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 15/2/2021 ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ 28/2/2021

Του Δημήτρη Τσαμόπουλου
Φοροτεχνικού συμβούλου της ΠΟΠΕΚ

Από τη Δευτέρα 15/2/2021 θα ισχύουν νέα έντυπα Κίνησης Εργαζομένων, αλλά και επαγγελματιών για την μετακίνηση από και προς την εργασία τους.
Πρέπει να τονίσουμε οτι δεν άλλαξε ο τρόπος έκδοσης των βεβαιώσεων, αλλά μόνο το έντυπο. Αυτό όπως και πριν μπορεί να δηλώνεται είτε ηλεκτρονικά,
είτε με χειρόγραφη δήλωση υπογεγραμένη από την επιχείρηση. (όπως περιγράφεται παρακάτω).
Από τα νέα έντυπα αποκλείονται όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται:
α) σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας
β) τηλεργασίας και
γ) νόμιμης άδειας
οι οποίοι όμως θα μπορούν να μετακινούνται μόνο μέσω της χρήσης των 6 ειδικών κατηγοριών, που επιτρέπουν την κατ΄ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών
με αποστολή SMS στο 13033.
«Βεβαιώσεις- Κίνησης Εργαζομένων»
Για μετάβαση προς και από την εργασία (βεβαίωση τύπου Α) ή κατά τη διάρκεια της εργασίας, εφόσον είναι απαραίτητο, η βεβαίωση γίνεται μέσω
του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ https://eservices.yeka.gr/ ή συμπληρώνοντας το έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζομένου» το
οποίο υπογράφεται από τον εργοδότη ή σε περίπτωση νομικού προσώπου από τον νόμιμο εκπρόσωπό του https://forma.gov.gr
«Βεβαιώσεις- Κίνησης Επαγγελματιών»
Με νέο έντυπο μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ή από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες. Σε αυτή την περίπτωση θα  πρέπει υποχρεωτικά το έντυπο να συνοδεύεται από τη φορολογική ταυτότητα τους, η οποία παρέχεται μέσω του TAXISNET (στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου και Επιχειρηματικής Δραστηριότητας).
«Βεβαιώσεις- Κίνησης Επαγγελματιών»
Τέλος, με νέο έντυπο μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα μπορούν επίσης να μετακινούνται τα μέλη εταιρειών, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης της επιχείρησης που μετέχουν.

Για την ομαλή μετάβαση στα νέα έντυπα Βεβαίωσης Κίνησης του Εργαζόμενου δίνεται μεταβατικό διάστημα εφαρμογής και χρήσεως μέχρι και την 17/2/2021 και ώρα 06:00΄. Για το διάστημα από 15/2/2021 και ώρα 06.00΄ έως και 17/2/2021 και ώρα 05:59΄, οι εργαζόμενοι μπορούν να μετακινούνται από και προς την εργασία τους με τα παλαιά έντυπα φόρμες – άδειες κυκλοφορίας εργαζομένου.

ΕΝΤΥΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

 

 

 

Η ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΑΠΟ  11.2.2021 ΩΡΑ 6 ΠΜ ΕΩΣ ΤΗΝ 1.3.2021 ΩΡΑ 6 ΠΜ K.Y.A. (9147/10.2.2021), Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ (8378/5.2.2021) ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΑΠΟ 6 ΕΩΣ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ. 

                                                                  ↓ 

https://www.e-nomothesia.gr/kat-ygeia/astheneies/koine-upourgike-apophase-dia-gp-oik-9147-2021.html

Αποτέλεσμα εικόνας για φεκ

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με τα μέτρα που ισχύουν από το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου το πρωί 06.00 μέχρι το πρωί 06.00 της Δευτέρας 15 Φεβρουαρίου.

http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html;jsessionid=381D085AE4ED6CB9C198616905C55DEA?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL89Nkq0pWjxLp5MXD0LzQTLf7MGgcO23N88knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx9hLslJUqeiQXrO5Y0sk6FEmqP6tpFRQwd2xoKkCP6PxszNFeSk4mys.

 Αποτέλεσμα εικόνας για γραφω

Παρά τις ανακοινώσεις του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά, το απόγευμα της Παρασκευής 5 Φεβρουαρίου, για περιορισμό της λειτουργίας των πρατηρίων καυσίμων, από 07.00 έως 17.00 για τα δύο Σάββατα, 6 και 13 Φεβρουαρίου, μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου δεν είχε εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ.

Αναζητώντας νωρίτερα διευκρινήσεις από το γραφείο του γενικού γραμματέα Καταναλωτή, στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, λάβαμε διαβεβαιώσεις εκ μέρους του γενικού γραμματέα ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στα ωράρια των πρατηρίων καυσίμων.

Το τελικό κείμενο του ΦΕΚ ακόμη αγνοείται και τα μηνύματα της πολιτικής ηγεσίας είναι διαφορετικά.

Από επικοινωνία του προέδρου της Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, ενημερωθήκαμε ότι ισχύει το ωράριο που ανακοινώθηκε και μετά τη λήξη θα λειτουργούν μόνο τα αυτόματα μηχανήματα στα πρατήρια, για όσα πρατήρια διαθέτουν.

Εν αναμονή λοιπόν της δημοσίευσης του σχετικού ΦΕΚ για τους νέους περιορισμούς κυκλοφορίας.

Θα σας ενημερώσουμε το συντομότερο δυνατόν για όποια εξέλιξη.

 
Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων        

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πρατηρια κλειστα

Υποχρεωτικό ωράριο 07.00–17.00 

για τα πρατήρια καυσίμων
τα Σάββατα 6/2 και 13/2
στις «κόκκινες» περιοχές

 

Αγαπητοί συνάδελφοι, σύμφωνα με πρώτη ενημέρωση από τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και τον Νίκο Χαρδαλιά, στις «κόκκινες» περιοχές όπως είναι οι περιφερειακές Ενότητες Αττικής, Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, τα δύο επόμενα Σάββατα, 6 Φεβρουαρίου και 13 Φεβρουαρίου 2021, παραμένουν ανοιχτά ΜΟΝΟ «τα βενζινάδικα, τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα τροφίμων, οι φούρνοι και τα φαρμακεία» και ΜΟΝΟ από τις 7 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.  

Αυτό σημαίνει ότι στις συγκεκριμένες ημερομηνίες μετά τις 5 το απόγευμα κανένα πρατήριο καυσίμων δεν θα είναι ανοιχτό στις «κόκκινες» περιοχές. 

Αναμένεται ενημέρωση εάν αυτοί οι περιορισμοί θα ισχύσουν και στις πέντε επιτηρούμενες περιοχές μεγάλου αυξημένου επιδημιολογικού κινδύνου (Πάτρα, Χαλκίδα, Μύκονος, Σαντορίνη και Άγιος Νικόλαος) ή και στους δήμους Εορδαίας, Θηβαίων, Τανάγρας, Σπάρτης, Ζακύνθου, Ρεθύμνης, Πύδνας-Κολινδρού, Διρφύων-Μεσσαπίων, Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Τεμπών και στην Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου, οι οποίοι θα είναι «κόκκινοι» για τις επόμενες 9 ημέρες. 

Άμεσα θα ενημερωθείτε μόλις υπάρξουν διευκρινήσεις, ή με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ (αναμένεται το πρωί του Σαββάτου), σχετικά με όσα θα ισχύσουν τις Κυριακές στις ίδιες («κόκκινες») περιοχές.  

Υπενθυμίζουμε ότι κάθε Σάββατο και Κυριακή στις παραπάνω περιοχές η μετακίνηση γίνεται μόνο με SMS και για τους 6 λόγους που συνοδεύουν τη χρήση του και μόνο μέχρι τις 6 το απόγευμα. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας για το Σάββατο και την Κυριακή ξεκινά στις 6 το απόγευμα και ισχύει μέχρι τις 5 το πρωί. 

ΠΟΠΕΚ

 

 Το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων & Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), συγκλονισμένο από τον αιφνίδιο θάνατο του Δημήτρη Μακρυβέλιου, εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένειά του, την κα Μαργαρίτα, τον Γιώργο και τον Παντελή. 

Ο Δημήτρης Μακρυβέλιος υπήρξε για αρκετά χρόνια πρόεδρος της ΟΒΕ και ήταν βασικό στέλεχος της ίδρυσης της ΠΟΠΕΚ. Θα τον θυμόμαστε για την συνδρομή του στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων & Εμπόρων Καυσίμων τα τελευταία 11 χρόνια, όπως επίσης και για τη συμβολή του στα δρώμενα του κλάδου για τη διεκδίκηση των συμφερόντων των πρατηριούχων. Μας μένει η εντιμότητα, η καθαρότητα του χαρακτήρα του και όσα σημαντικά πέτυχε στη διάρκεια της θητείας του υπέρ των πρατηριούχων.

Παραμένει ο δικός μας Δημήτρης, τον οποίο δεν θα ξεχάσουμε ποτέ. 

Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων & Εμπόρων Καυσίμων  

Ηλεκτρονικά βιβλία (My Data): Η νέα πραγματικότητα ( Επιμέλεια -Φοροτεχνικός σύμβουλος ΠΟΠΕΚ Δ. Τσαμόπουλος)
Τους τελευταίους μήνες βιώνουμε πρωτόγνωρες στιγμές λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.  Οι ρυθμοί νομοθέτησης, είναι φρενήρεις, ενώ οι απορίες όλων μας αυξάνονται καθημερινά. 

Περαιτέρω, το Υπουργείο Οικονομικών για όσους επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου, θα τους δώσει κίνητρα για την αγορά του εξοπλισμού, κ.λπ., αλλά και μείωση του χρόνου παραγραφής από πέντε σε τρία έτη. Βέβαια, τα κόστη είναι δυσανάλογα.

Οι δύο νέες βασικές υποχρεώσεις από 1-1-2021 που δημιουργούνται από την διαδικασία της ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων στην Α.Α.Α.Δ.Ε είναι

1.    Τα δεδομένα των λογιστικών στοιχείων διαβιβάζονται ανά χαρακτηρισμό συναλλαγής από το εκδότη τους (Α. 1138/2020 άρθρο 4 παρ.3)

2.    Ο χαρακτηρισμός διαβιβάζεται στην Α.Α.Δ.Ε υποχρεωτικά μέσω λογιστή φοροτεχνικού (Α. 1138/2020 άρθρο 6 παρ. 3)

Η πρώτη λοιπόν υποχρέωση αφορά τις επιχειρήσεις ως εκδότες παραστατικών εσόδων (τιμολογίων, αποδείξεων κ.λ.π.) ενώ η δεύτερη αφορά την εργασία των λογιστών.

Μπορεί, η επιχείρηση να αναθέσει την διαβίβαση των παραστατικών στον εξουσιοδοτημένο λογιστή, βέβαια κατόπιν συνεννόησης καθώς είναι μία επιπλέον εργασία η οποία θα πρέπει να έχει την ανάλογη αμοιβή.

Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γιώργος Πιτσιλής σε ημερίδες που διοργάνωσαν η ΠΟΦΕΕ και  η ΕΣΕΕ, σημείωσε ότι από την 1η Οκτωβρίου που ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή, 1,4 εκ. παραστατικά έχουν παραληφθεί από την ΑΑΔΕ και έχουν συνδεθεί πάνω από 33.000 επιχειρήσεις. Για την  ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Πιστοποιημένου Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης έχουν δοθεί σημαντικά φορολογικά κίνητρα και λύνει προβλήματα που αφορούν την άμεση διαβίβαση και τη διασταύρωση των δεδομένων. Βεβαίως έχουμε επίγνωση του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο βρισκόμαστε, γι’ αυτό και δεν προβλέπονται κυρώσεις στην παρούσα συγκυρία. Αν τυχόν πάμε στη λογική κάποιας ολιγόμηνης παράτασης, αυτό σημαίνει πως και τα παραστατικά του χρονικού διαστήματος της παράτασης θα πρέπει να μπουν αργότερα στο σύστημα».

Σε αυτό το σημείο ας δούμε τι προβλέπει η απόφαση  Α 1138/2020.

Ειδικά, για τα στοιχεία λιανικής, τα δεδομένα του άρθρου 3 διαβιβάζονται:

α) για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται με τη χρήση Φ.Η.Μ. (Φ.Τ.Μ., Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., Α.ΔΗ.Μ.Ε.), ως εξής:
αα) είτε αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής πώλησης, μέσω απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε..
αβ) είτε συγκεντρωτικά ανά μήνα, στην Πλατφόρμα myDATA, με τους τρόπους που προβλέπονται στις περιπτώσεις β΄ και γ΄ της παρ. 6 του παρόντος άρθρου, για τις συναλλαγές που από την κείμενη νομοθεσία δεν έχουν υποχρέωση απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε.
β) για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται μηχανογραφικά ή χειρόγραφα χωρίς την υποχρέωση χρήσης Φ.Η.Μ., τα δεδομένα διαβιβάζονται αναλυτικά ανά στοιχείο λιανικής πώλησης στην Πλατφόρμα myDATA. Κατ’ εξαίρεση, τα στοιχεία λιανικής πώλησης που εκδίδονται, χωρίς χρήση Φ.Η.Μ., μέχρι την 31/12/2020 δύνανται να διαβιβάζονται συγκεντρωτικά ανά μήνα, εφόσον διαβιβάζονται με τους τρόπους που προβλέπονται στις περιπτώσεις β΄ και γ΄ της παρ. 6 του παρόντος άρθρου.
γ) αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής, μέσω Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων στην Πλατφόρμα myDATA.

Ακόμη όμως δεν εχει ξεκαθαρίσει πλήρως το θέμα των χειρόγραφων αποδείξεων λιανικής πώλησης, ειδικά για πωλήσεις  επί αυτοκινήτου. Για το θέμα αυτό και βέβαια όλα όσα αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων γίνονται επανηλημένες συζητήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών με πρωτοστατούσα  την Ομοσπονδία σας. Η κυρίαρχη αντίδραση είναι, ότι δεν είναι δυνατόν την ίδια πληροφορία να την στέλνεις δυο και τρεις φορές στο δημόσιο και ακόμη το πώς θα καλυφθεί η αποστολή  χειρόγραφων αποδείξεων από τα βυτία. 

Τελος θα ήθελα να επισημάνω ότι  όλες οι μέχρι τώρα υφιστάμενες  διατάξεις, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν  αφορούν χονδρικές πωλήσεις. Εκτιμώ  ότι  θα πρέπει η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσα από την πλατφόρμα myDATA να παραταθεί ως τις 31 Μαρτίου 2021, όπως έγινε και με τη διαδικασία απόσυρσης των παλαιών ταμειακών μηχανών. Επιπρόσθετα, στους ιδιοκτήτες των μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα της όσο το δυνατόν φθηνότερης λύσης ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Θεωρώ ότι  μέχρι νεωτέρας συνεχίζετε με τον ιδιο τρόπο λειτουργίας και έκδοσης αποδείξεων και πιστεύω ότι  θα δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για την όποια αλλαγή τελικά αποφασιστεί.

Δημήτρης Τσαμόπουλος  Φοροτεχνικός – Λογιστής                                                                                                                
Πρόεδρος Ε.Φ.Ε.Ε.Α.  (ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Αντιπρόεδρος Π.Ο.Φ.Ε.Ε. (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ) 
Φοροτεχνικός Σύμβουλος Π.Ο.Π.Ε.Κ.                             
Ομήρου 76, Μοσχάτο Αττικής , 18344   Τηλ. 210 9404590 -  210 9401271   Κιν. 6944 544 231   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4753 (ΦΕΚ Α' 227/18.11.2020)

Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186), ρυθμίσεις για τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη λειτουργία της αγοράς και λοιπές διατάξεις.

Άρθρο 28.Περιορισμοί ως προς την πώληση αγαθών


Η παρ. 1 του άρθρου εικοστού πρώτου της από 
20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α΄ 83), αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως όχι πέραν της 28.2.2021, απαγορεύεται η συνομολόγηση ή η λήψη περιουσιακών ωφελημάτων που αφορούν στην πώληση οποιουδήποτε αγαθού ή υπηρεσίας που είναι απαραίτητο για την υγεία, τη διατροφή, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή ιδίως δε, φαρμακευτικών προϊόντων, μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής, όπως χειρουργικών μασκών, αντισηπτικών υγρών και άλλων υλικών απολύμανσης, εφόσον τα ωφελήματα αυτά υπερβαίνουν την αξία της παροχής, τόσο ώστε το μικτό περιθώριο κέρδους να είναι μεγαλύτερο του αντίστοιχου περιθωρίου προ της 1ης Σεπτεμβρίου 2020, για τα ως άνω προϊόντα και υπηρεσίες.»

Νομος-Λακωνιας όλες οι επιχειρήσεις - greekcatalog.net

popek.gr - Pre Footer Section