popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Του Αδάμ Αδαμόπουλου,

Εξαιρετικά ισχυρό υπήρξε το ενδιαφέρον των επενδυτών για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών, θυγατρικής της Δημόσιας Επιχείρισης Αερίου, αφού εννέα ήταν, συνολικά, τα εταιρικά σχήματα που συμμετείχαν στη διαδικασία υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που έληξε σήμερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που κοινοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ. Μεταξύ των υποψηφίων είναι και η Italgas, της οποίας η συμμετοχή έμοιαζε μετέωρη, εξαιτίας του προβλήματος που είχε δημιουργήσει η αρχική πιθανότητα μιας ταυτόχρονης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και από την επίσης ιταλική Snam.

Πιο συγκεκριμένα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα ακόλουθα εννέα επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): 

  • ANTIN INFRASTRUCTURE PARTNERS  SAS
  • CHINA RESOURCES GAS (HONG KONG) INVESTMENT LIMITED 
  • EP INVESTMENT ADVISORS
  • FIRST STATE INVESTMENTS (European Diversified Infrastructure Fund II)
  • ISQUARED CAPITAL ADVISORS (UK) LLP 
  • ITALGAS SpA
  • KKR (KKR Global Infrastructure Investors III L.P.)
  • MAQOUARIE (MEIF 6 DI HOLDINGS)
  • ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ SINO-CEE FUND & SHANGHAI DAZHONG PUBLIC UTILITIES (GROUP) Co., Ltd

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών Α.Ε. θα δημιουργηθεί μετά τη μερική διάσπαση του κλάδου των υποδομών της ΔΕΠΑ Α.Ε. Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 65% και τα ΕΛΠΕ το υπόλοιπο 35% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Α.Ε.. Ύστερα από τη μερική διάσπαση, οι δύο μέτοχοι θα κατέχουν τα ανάλογα ποσοστά στη ΔΕΠΑ Υποδομών Α.Ε. (65% το ΤΑΙΠΕΔ και 35% η εταιρεία ΕΛΠΕ) και ενεργούν από κοινού ως πωλητές.

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού, που θα είναι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Σε δηλώσεις του για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε: «Η μεγάλη συμμετοχή στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι μια ακόμη απόδειξη ότι η κυβέρνηση κινείται στο σωστό δρόμο και δημιουργεί προϋποθέσεις για να έρθουν κεφάλαια και επενδύσεις στη χώρα. Η συστηματική προετοιμασία από τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Γεράσιμο Θωμά, το ΤΑΙΠΕΔ και τη διοίκηση της ΔΕΠΑ  είχε ουσιαστική συμβολή σε αυτή την προσπάθεια. Συνεχίζουμε μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Προχωράμε έξι ακόμα αποκρατικοποιήσεις στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

Από την πλευρά του, ο Γεράσιμος Θωμάς δήλωσε: «Η υψηλή συμμετοχή αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στο σχέδιο ενεργειακής μετάβασης της χώρας –όπως αυτό αποτυπώθηκε στο ΕΣΕΚ- , βασική παράμετρος του οποίου είναι η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των δικτύων φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού. Εκτιμούμε ότι η συμμετοχή και στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού θα οδηγήσει στο κατάλληλο τίμημα, ώστε να υλοποιηθούν γρήγορα οι απαραίτητες επενδύσεις στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, με ασφαλή τρόπο και εντός του αυστηρού ρυθμιστικού πλαισίου, όπως έχει καθοριστεί από τη ΡΑΕ».

Εν τω μεταξύ, όπως δήλωσε χθες, κατά την έκτακτη γενική συνέλευση των Ελληνικών Πετρελαίων, ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Ανδρέας Σιάμισιης, ο Όμιλος αποτιμά την εταιρεία μεταξύ 700-850 εκατ. ευρώ.  

Ο κ. Σιάμισιης επεσήμανε ότι από τα 350 εκατ. ευρώ στο οποίο ανέρχεται το ύψος της επένδυσης του Ομίλου στην ΔΕΠΑ, κατά την εκκαθάριση μετά το διαχωρισμό των δύο εταιρειών,  ένα ποσό της τάξης των μεταξύ 250-300 εκατ. θα επιμερισθεί στην ΔΕΠΑ Υποδομών και τα υπόλοιπα στον κλάδο εμπορίας.

Σε κάθε περίπτωση, ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΠΕ υπογράμμισε πως αυτά τα νούμερα αποτελούν μια πρόχειρη εκτίμηση, όταν είναι γνωστό πως για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, θα πραγματοποιηθούν δύο ανεξάρτητες αποτιμήσεις, μία από το ΤΑΙΠΕΔ και η άλλη από τα Ελληνικά Πετρέλαια, αλλά παρέχουν μία εικόνα για τις απαιτήσεις του Ομίλου κατά τον διαγωνισμό, αφού με δεδομένο ότι τα ΕΛΠΕ ελέγχουν το 35% της θυγατρικής της ΔΕΠΑ, η αναγωγή των 250-300 εκατ. στο 100% των μετοχών της εταιρείας παραπέμπει σε ποσό της τάξεως των μεταξύ 700-850 εκατομμυρίων.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι στην ΔΕΠΑ Υποδομών θα υπαχθεί το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας διαχείρισης δικτύων διανομής φυσικού αερίου Αττικής (ΕΔΑ Αττικής), καθώς επίσης, το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΔΑ ΘΕΣΣ και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΔΑ.

Παράλληλα, κατά τη χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση, τα ΕΛΠΕ ενέκριναν τα Μνημόνια Επιχειρηματικής Συνεργασίας με το ΤΑΙΠΕΔ, για τους εν εξελίξει διαγωνισμούς των ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας. Στην περίπτωση της ΔΕΠΑ Υποδομών, το σχετικό MoU προβλέπει ότι τα ΕΛΠΕ θα συμμετάσχουν ως πωλητής μαζί με το Ταμείο στην ιδιωτικοποίηση, κάτι που σημαίνει ότι θα εκχωρηθεί το 100% της εταιρείας.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην ΔΕΠΑ Εμπορίας, το MoU αποτυπώνει τη δυνατότητα του Ομίλου να αποχωρήσει πλήρως από την εταιρεία, εφόσον δεν πλειοδοτήσει για την απόκτηση του υπόλοιπου 65%, ή δεν υποβάλλει προσφορά για την εξαγορά του μεριδίου του Δημοσίου. Σε αυτή την περίπτωση, τα ΕΛΠΕ μπορούν να ενεργοποιήσουν option που θα υποχρεώνει τον πλειοδότη να εξαγοράσει το μερίδιό τους στην εταιρεία, που ανέρχεται στο 35%. Για την εξαγορά, θα καταβληθεί ποσό 10% χαμηλότερο από το τίμημα που θα προσφέρει ο Προτιμητέος Επενδυτής για τις πωλούμενες μετοχές του ΤΑΙΠΕΔ.

ΠΗΓΗ: energia.gr

Νέα Άρθρα

  • Tου Γιώργου Ασμάτογλου Προέδρου της ΠΟΠΕΚ

    Η αγορά πετρελαιοειδών και ο ρόλος των πρατηριούχων

    Τα υγρά καύσιμα και γενικότερα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, αποτελούν ένα κλάδο της οικονομίας με τεράστια δυναμική που διατρέχει όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας...

  • Tου Χ. Μαυράκη (επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ)

    "Πληγή" στο κράτος δικαίου η παράνομη διακίνηση καυσίμων

    Στην σημερινή Ελλάδα της βαθύτατης οικονομικής κρίσης, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών αναζητούν καθημερινά τρόπους οικονομικής ισορροπίας και δημοσιονομικής προσαρμογής, καταλήγοντας όμως στην εύκολη λύση...

  • Tου Δημήτρη Μακρυβέλιου (Σύμβουλος ΠΟΠΕΚ)

    Αγορά πετρελαιοειδών: Διαχρονική παραβατικότητα

    Ένα από τα θέματα στην λίστα μεταρρυθμίσεων , για τα οποία διαπραγματεύεται σήμερα η Κυβέρνηση, αφορά και το θέμα ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή. κ.λπ.), με ότι αυτό συνεπάγεται μέχρι σήμερα...

     

popek.gr - Pre Footer Section