popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Ήδη τα σλέπια 30 ετών δεν πρόκειται να αποσυρθούν τον Δεκέμβριο του 2021, όπως προέβλεπε νομοσχέδιο που ψηφίσθηκε στη Βουλή για να αποτρέψει ατυχήματα όπως αυτό του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Έχουν συμπληρωθεί δύο χρόνια από την 10η Σεπτεμβρίου του 2017, ημερομηνία βύθισης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού, και την σοβαρή ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος που προκλήθηκε στις ακτές της Αττικής από την διαρροή του μαζούτ που «μετέφερε». Η οικολογική καταστροφή  που προκλήθηκε  ήταν η σοβαρότερη στον ελληνικό χώρο τα τελευταία χρόνια.

Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, προκειμένου να αποτρέψει την επανάληψη τέτοιου τραγικού περιστατικού, το οποίο θορύβησε για αρκετές εβδομάδες την κοινή γνώμη και γέμισε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, προχώρησε σε κατάθεση και ψήφιση νομοσχεδίου ρυθμίζοντας το «όριο ηλικίας» των σλεπιών, δηλαδή των πλοίων που διακινούν ναυτιλιακά καύσιμα. Συγκεκριμένα ο νόμος αυτός προέβλεπε την σταδιακή απαγόρευση διακίνησης καυσίμων ναυτιλίας, από 01/01/2018 για τα πλοία άνω των πενήντα (50) ετών, από 01/01/2019 για τα πλοία άνω των σαράντα (40) ετών και από 01/01/2022 για τα πλοία άνω των τριάντα (30) ετών, ενώ για τα πλοία άνω των είκοσι (20) ετών προέβλεπε την συμμόρφωση με πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, οι οποίες καθορίστηκαν στο τέλος του 2018.

Όμως λίγο  πριν τον Δεκέμβριο του 2018, το υπουργείο Ναυτιλίας έδειξε την «ευαισθησία» του  στους πλοιοκτήτες που δεν είχαν συμμορφωθεί , δίνοντάς τους παράταση ενός έτους στην επικείμενη «απόσυρση» των πλοίων άνω των 40 ετών. Μπορεί  να υπήρχαν ευαισθησίες στους «μουτζούρηδες» ή σκέφτηκαν ότι τα «40χρονα» σλέπια ρυπαίνουν όσο δύο «20χρονα». Φθάνουμε έτσι στις φετινές εκλογές, με τα 40χρονα να ετοιμάζονται για απόσυρση τον Δεκέμβριο του 2019 και τα 30χρονα τον Δεκέμβρη του 2021.

Τροποποίηση του ορίου ηλικίας

Το ευρύτερο ζήτημα  της ασφάλειας στη θάλασσα προτάσσεται από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη ως μία από τις 5 κορυφαίες προτεραιότητες του κλάδου, αλλά λίγο πριν την λήξη της παραπάνω  παράτασης για την «απόσυρση» των πλοίων άνω των σαράντα (40) ετών, κατατέθηκε και ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο Νόμου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων  Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών  Υποθέσεων και άλλες διατάξεις», το οποίο εκτός των άλλων τροποποιεί τις προηγούμενες διατάξεις σχετικά με το όριο ηλικίας των πλοίων.

Έτσι τα 30χρονα ξεχνιούνται και δεν θα αποσυρθούν τον Δεκέμβριο του 2021. Το καλλίτερο: ο κ. υπουργός ετοιμάζεται, με την ευχέρεια βέβαια που του δίνει το γνωστό πολυνομοσχέδιο, να ξεχάσει και τα 40χρονα, αρκεί να έχουν «όμορφα» πιστοποιητικά σαν του «Αγία Ζώνη». Αν ξαναμαυρίσει η Βουλιαγμένη όμως, ο κύριος υπεύθυνος θα κολυμπά ισχυριζόμενος ότι «δεν βλέπει ρύπανση;»

ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr

Νέα Άρθρα

  • Tου Γιώργου Ασμάτογλου Προέδρου της ΠΟΠΕΚ

    Η αγορά πετρελαιοειδών και ο ρόλος των πρατηριούχων

    Τα υγρά καύσιμα και γενικότερα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, αποτελούν ένα κλάδο της οικονομίας με τεράστια δυναμική που διατρέχει όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας...

  • Tου Χ. Μαυράκη (επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ)

    "Πληγή" στο κράτος δικαίου η παράνομη διακίνηση καυσίμων

    Στην σημερινή Ελλάδα της βαθύτατης οικονομικής κρίσης, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών αναζητούν καθημερινά τρόπους οικονομικής ισορροπίας και δημοσιονομικής προσαρμογής, καταλήγοντας όμως στην εύκολη λύση...

  • Tου Δημήτρη Μακρυβέλιου (Σύμβουλος ΠΟΠΕΚ)

    Αγορά πετρελαιοειδών: Διαχρονική παραβατικότητα

    Ένα από τα θέματα στην λίστα μεταρρυθμίσεων , για τα οποία διαπραγματεύεται σήμερα η Κυβέρνηση, αφορά και το θέμα ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή. κ.λπ.), με ότι αυτό συνεπάγεται μέχρι σήμερα...

     

popek.gr - Pre Footer Section