popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

Νέα

Έρχεται θεσμικό πλαίσιο για τα σημεία ανεφοδιασμού LNG

Για τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο και το βιομεθάνιο, στην επίτευξη του στόχου για πιο πράσινες μετακινήσεις, μίλησε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, τονίζοντας τη δημιουργία 50 πρατηρίων CNG την επόμενη πενταετία, αλλά και θεσμικού πλαισίου για τα σημεία ανεφοδιασμού LNG. 

Η κ. Σδούκου, στη διαδικτυακή εκδήλωση Blue Corridor, αναφέρθηκε στα βήματα που κάνει η χώρα μας και στις πρωτοβουλίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιτάχυνση της μετάβασης στην κινητικότητα χαμηλών ρύπων.

«Η υποκατάσταση των πιο “βρώμικων”, συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο “καθαρό” φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις» επεσήμανε η γενική γραμματέας.

Ειδικότερα, το φυσικό αέριο, κατά την καύση του, είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον με περίπου 15% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και 25% λιγότερες εκπομπές CO₂ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης. 

Όπως σημείωσε, κατά την ομιλία της, «στην Ευρώπη ήδη η μετακίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί αναδυόμενη τάση, την οποία οφείλουμε να στηρίξουμε». Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται ήδη από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Μιλώντας για τα βήματα που είναι απαραίτητα ώστε η χώρα μας να καλύψει το χαμένο έδαφος, η κυρία Σδούκου ανέφερε τα εξής: «Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι απαραίτητο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει, μέσα στην επόμενη πενταετία, ένα δίκτυο 50 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 39 θα έχουν τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας». Στρατηγική που βασίζεται στην εκτίμηση, με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα, ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG την προσεχή πενταετία θα αγγίξει στη χώρα μας τα 40.000 οχήματα. Δηλαδή περίπου το 0,7% της συνολικής αγοράς οχημάτων το 2025.

Επίσης, όπως είπε, τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

«Στοχεύουμε, ακόμη, στην περαιτέρω ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων. Στρεφόμαστε προς το βιομεθάνιο ή ανανεώσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θεωρείται διεθνώς ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθιστώντας τα οχήματα που το χρησιμοποιούν περιβαλλοντικά ουδέτερα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου, τόσο για έγχυσή του στο δίκτυο του φυσικού αερίου, όσο και για τη χρήση του ως καύσιμο μεταφορών» είπε η κυρία Σδούκου, επισημαίνοντας ότι η χρήση του θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στις μεταφορές στο 14% το 2030. 

Στο πλαίσιο δε του οράματος για την κλιματική ουδετερότητα, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά στην κατάρτιση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την προώθηση μιας οικονομίας με βάση το υδρογόνο.

Προς αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες ημέρες, η γενική γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών και η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, υπέγραψαν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων στο Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος- ΣΕΚΕΕ (Important Project of Common European Interest – IPCEI) στη βιομηχανική αλυσίδα αξίας «Τεχνολογίες και Συστήματα Υδρογόνου».

naftemporiki.gr

Αίτημα για να ωφεληθούν από το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα υγρά καύσιμα -εκτός από τις επιχειρήσεις- και οι κάτοικοι της Κρήτης, μετέφερε στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης σχετικά με την επανεκκίνηση του μέτρου για το 2021. Ο υπουργός Ναυτιλίας ενημέρωσε ότι εκπονείται συνολική μελέτη από το ΚΕΠΕ για όλη τη νησιωτική Ελλάδα και θα υπάρξει συνολική ρύθμιση.

Η εφαρμογή της Αντιστάθμισης ΝΗσιωτικού ΚΟστους (ΑΝΗΚΟ) στους δικαιούχους Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (ΜΑΝ) και Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝΕ) για το 2021 θα εκκινήσει σύντομα με την έκδοση σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών - Ανάπτυξης και Επενδύσεων - Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το μέτρο θα ισχύει εκτός από τα 34 νησιά στα οποία ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση πιλοτικής εφαρμογής, και για οκτώ επιπλέον νησιά που διαθέτουν πρατήρια καυσίμων και συγκεκριμένα το Αγκίστρι, την Αμμουλιανή, την Ελαφόνησο, την Ιθάκη, το Μεγανήσι, τους Παξούς, τη Σχοινούσα και τα Κουφονήσια.

Το σχετικό Πληροφοριακό Σύστημα έχει αναλάβει το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ) Α.Ε. το οποίο περιλαμβάνει εφαρμογή κινητού τηλεφώνου (mobile application) μέσω της οποίας θα καταχωρούνται από εσάς σε αυτό, οι αποδείξεις προμήθειας των επιλέξιμων υγρών καυσίμων καθώς και οι αντίστοιχοι ΜΑΝ ή ΜΑΝΕ των πελατών που προμηθεύονται τα καύσιμα.

Τον υπάλληλο του πρατηρίου βενζίνης, στη Νεάπολη Θεσ/κης «έδειξαν» οι έρευνες της ασυνομίας  ως «εμπνευστή» για τις δύο ένοπλες ληστείες που έχουν γίνει στην ίδια την επιχείρηση που εργαζόταν. 

Κοινοποίηση της με αρ. πρωτ. Α. 1001/31-12-2020 (ΦΕΚ B' 40) απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. με θέμα «Όροι και προϋποθέσεις για τη διαδικασία παραλαβής και παράδοσης των υγραερίων και του μεθανίου των περιπτώσεων ιδ' και ιε' της παραγράφου 1, του άρθρου 73 του ν.2960/2001 καθώς και διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου της νόμιμης χρησιμοποίησης αυτών»

Αριθ. Πρωτ.: Ε.2018/20.1.2021       ΦΕΚ ΥΓΡΑΕΡΙΟ Α1001 Β 12 ΙΑΝ 2021

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΑΔΕ
Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ ΚΑΙ Ε.Φ.Κ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΦΠΑ
ΤΜΗΜΑ Α' - Φορολογίας Ενεργειακών Προϊόντων, Γενικού Καθεστώτος Ε.Φ.Κ. και Διοικητικής Συνεργασίας

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 84
Πληροφορίες: Σ. Κουλούρης
Αικ. Κούκουνα
Τηλέφωνα: 210-6987421
210-6987410
Fax: 210-6987408
E-Mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Url: www.aade.gr


ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση της με αρ. πρωτ. Α. 1001/31-12-2020 (ΦΕΚ B' 40) απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. με θέμα «Όροι και προϋποθέσεις για τη διαδικασία παραλαβής και παράδοσης των υγραερίων και του μεθανίου των περιπτώσεων ιδ' και ιε' της παραγράφου 1, του άρθρου 73 του ν.2960/2001 καθώς και διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου της νόμιμης χρησιμοποίησης αυτών».

Κοινοποιούμε την με αριθμό Α. 1001/31-12-2020 απόφαση Διοικητή Α.Α.Δ.Ε., όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ αριθμ. 40 Τεύχος Β, με αριθμό ΑΔΑ: ΨΚΓΥ46ΜΠ3Ζ-ΕΚ2 και ισχύει από την 12-01-2021, προς ενημέρωση και εφαρμογή.

Με την κοινοποιούμενη απόφαση καταργείται η αριθμ. Φ.892/434/4-7-2007 ΑΥΟΟ (Β'1237) και τίθεται σε ισχύ νέο κανονιστικό πλαίσιο αναφορικά με τη διακίνηση, τον έλεγχο και την παρακολούθηση των υγραερίων ( LPG ) που προορίζονται για εμπορική, βιομηχανική και βιοτεχνική χρήση, σε κινητήρες {περ. ιε) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001} καθώς και του υγραερίου που χρησιμοποιείται για σκοπούς θέρμανσης και άλλες χρήσεις {περ. ιδ) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001}. Ειδικότερα:

1. Με τις διατάξεις του άρθρου 2 της κοινοποιούμενης απόφασης θεσπίζονται υποχρεώσεις για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίων είτε θέτουν οι ίδιες σε ανάλωση υγραέρια είτε προμηθεύονται υγραέρια από άλλη εταιρεία εμπορίας υγραερίων. Οι εν λόγω επιχειρήσεις/οντότητες έχουν την υποχρέωση να τηρούν σε ηλεκτρονική μορφή βιβλίο αποθήκης αποθεμάτων υγραερίου το οποίο θα πρέπει να οριστικοποιείται (αποθήκευση σε μορφή .pdf) υποχρεωτικά εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη έκαστου μήνα και οι μηνιαίες εκτυπώσεις να τηρούνται σε φυσικό αρχείο στο λογιστήριο της επιχείρησης/οντότητας. Το ως άνω βιβλίο αποθήκης δύναται να υποκατασταθεί από τα λογιστικά αρχεία της επιχείρησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4308/2014 (Α' 251) περί των «Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», ώστε να παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των διακινούμενων ποσοτήτων υγραερίου.

Οι εταιρείες εμπορίας υγραερίων υποχρεούνται να συντάσσουν σε ηλεκτρονικό αρχείο (υπολογιστικό φύλλο π.χ. excel) ετήσιο ισοζύγιο και ετήσια κατάσταση παραληπτών υγραερίου όλων των χρήσεων (συμπεριλαμβανομένου και του υγραερίου που διατίθεται από τα πρατήρια για την κίνηση οχημάτων) και να τα υποβάλλουν έως την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους για τις διακινήσεις του προηγούμενου έτους, στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, υποχρέωση η οποία προβλέπεται και στην αρ. ΔΕΦΚΦ Α 1096142/2016 (Β' 2113) απόφαση ΓΓΔΕ. Ειδικότερα και όσον αφορά το ετήσιο ισοζύγιο {στοιχείο δ) της παρ.4 του άρθρου 2 της απόφασης}, διευκρινίζεται ότι δεν απαιτείται η αναλυτική καταχώρηση των ποσοτήτων ανά παραστατικό πώλησης, εφόσον αυτό συνυποβάλλεται με την ετήσια κατάσταση παραληπτών υγραερίου (Υπόδειγμα Ι).

Οι εταιρείες εμπορίας υγραερίων, οι οποίες προμηθεύονται υγραέρια αποκλειστικά από άλλες εταιρείες εμπορίας υγραερίων (μεταπώληση) και δεν είχαν την υποχρέωση σύνταξης και υποβολής ετήσιας κατάστασης παραληπτών, οφείλουν πλέον να υποβάλουν την ετήσια κατάσταση παραληπτών και ειδικότερα για τις παραδόσεις του έτους 2020 αυτή πρέπει να υποβληθεί έως και την 12η Μαρτίου του έτους 2021, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9 της απόφασης.

Τα ανωτέρω στοιχεία, βάσει των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 2 της απόφασης, αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

α) από τις εταιρείες εμπορίας που θέτουν σε ανάλωση ποσότητες υγραερίου, , στο Τελωνείο θέσης σε ανάλωση και στην ΕΛ.Υ.Τ. Αττικής (e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) ή την ΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης (email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) με κριτήριο την έδρα της εταιρείας εμπορίας και
β) από τις εταιρείες οι οποίες αποκλειστικά προμηθεύονται ποσότητες υγραερίων από άλλη εταιρεία εμπορίας (μεταπώληση), στο αρμόδιο Τελωνείο ελέγχου και στην αρμόδια ΕΛ.Υ.Τ. με κριτήριο την έδρα τους.

Η χωρική αρμοδιότητα των ΕΛ.Υ.Τ., σύμφωνα με το με αριθμό πρωτ. Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ2020 (Β' 4738) ορίζεται ως ακολούθως:

Για την ΕΛ.Υ.Τ. Αττικής στους νομούς: Αττικής, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Λευκάδος, Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Ηλείας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Φωκίδος, Αργολίδος, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης και Χανίων.

Για την ΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης στους νομούς: Θεσσαλονίκης, Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πιερίας, Πέλλας, Σερρών, Χαλκιδικής, συμπεριλαμβανομένης και της περιοχής του Αγίου Όρους, Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας, Άρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Πρεβέζης, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Κέρκυρας.

Επιπλέον, με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 της κοινοποιούμενης απόφασης, οι εταιρείες εμπορίας υγραερίων υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά, τα στοιχεία των παραστατικών πωλήσεων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

Τέλος, με σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 2 και σε συνδυασμό με την παρ. 6 του άρθρου 9, των μεταβατικών διατάξεων της απόφασης από την 13η Μαρτίου 2021 δεν επιτρέπεται η ταυτόχρονη μεταφορά χύδην υγραερίου διαφορετικών χρήσεων με βυτιοφόρα οχήματα.

2. Με τις διατάξεις των άρθρων 3 και 4 της κοινοποιούμενης απόφασης θεσπίζονται υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις/οντότητες οι οποίες διαθέτουν είτε άδεια εμφιάλωσης υγραερίων είτε άδεια διανομής εμφιαλωμένου υγραερίου.

Οι εν λόγω επιχειρήσεις /οντότητες έχουν την υποχρέωση πριν από την έναρξη της δραστηριότητάς τους να υποβάλουν στο αρμόδιο Τελωνείο ελέγχου (στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η έδρα τους), με κάθε πρόσφορο μέσο, Δήλωση γνωστοποίησης, του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου της επιχείρησης, σύμφωνα με τα Υπόδειγματα ΙΙ & ΙΙΙ της απόφασης.

Με την παρ. 3 του άρθρου 9 προβλέπεται ότι για τις εν ενεργεία επιχειρήσεις η εν λόγω σχετική Δήλωση γνωστοποίησης πρέπει να υποβληθεί έως και την 12η Μαρτίου 2021.

Επίσης, οι ως άνω επιχειρήσεις υποχρεούνται να τηρούν σε ηλεκτρονική μορφή βιβλίο αποθήκης αποθεμάτων υγραερίου το οποίο θα πρέπει να οριστικοποιείται (αποθήκευση σε μορφή .pdf) υποχρεωτικά εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη έκαστου μήνα και οι μηνιαίες εκτυπώσεις να τηρούνται σε φυσικό αρχείο στο λογιστήριο της επιχείρησης/οντότητας. Το ως άνω βιβλίο αποθήκης δύναται να υποκατασταθεί από τα λογιστικά αρχεία της επιχείρησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4308/2014 (Α' 251) περί των «Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», ώστε να παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των διακινούμενων ποσοτήτων υγραερίου.

Τέλος, οι εν λόγω επιχειρήσεις/οντότητες υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία των παραστατικών πωλήσεων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ( Α.Α.Δ.Ε.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

Επισημαίνεται ότι οι επιχειρήσεις/οντότητες κάτοχοι άδειας εμφιάλωσης υγραερίου οι οποίες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν.3054/2002 εμφιαλώνουν για λογαριασμό των εταιρειών εμπορίας υγραερίων (παροχή υπηρεσιών) θα αναγράφουν στο βιβλίο αποθήκης της παρ. 2 του άρθρου 3 της απόφασης τα στοιχεία των παραστατικών διακίνησης των χύδην και εμφιαλωμένων ποσοτήτων υγραερίου.

3. Με τις διατάξεις του άρθρου 5 της απόφασης, ορίζονται υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις /οντότητες οι οποίες παραλαμβάνουν χύδην υγραέριο των περιπτώσεων ιδ) και ιε) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001, ως παραλήπτες/τελικοί καταναλωτές για τις ανάγκες της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Οι επιχειρήσεις οι οποίες παραλαμβάνουν χύδην υγραέριο - και ανεξάρτητα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα- υποχρεούνται να υποβάλουν:

α) Υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νομίμου εκπροσώπου σύμφωνα με το Υπόδειγμα IV της απόφασης

β) βεβαίωση του αρμόδιου μηχανικού για τη χωρητικότητα της δεξαμενής αποθήκευσης υγραερίου

γ) βεβαίωση του αρμόδιου μηχανικού για την ωριαία κατανάλωση του λέβητα (όταν προμηθεύονται υγραέριο θέρμανσης και λοιπών χρήσεων) ή των σταθερών κινητήρων ή οχημάτων/μηχανημάτων έργου (όταν προμηθεύονται υγραέριο για εμπορική ή βιομηχανική- βιοτεχνική χρήση)

δ) κατάσταση με τα ιδιόκτητα ή μισθωμένα επαγγελματικά οχήματα επισυνάπτοντας την σχετική άδεια κυκλοφορίας τους και αναγράφοντας το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιείται. Σε περίπτωση που δεν υφίστανται επαγγελματικά οχήματα αυτό δηλώνεται στην Υπεύθυνη Δήλωση της ανωτέρω περ.α)

Τα παραπάνω στοιχεία υποβάλλονται άπαξ στο αρμόδιο Τελωνείου ελέγχου της επιχείρησης/οντότητας (στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η έδρα τους), πριν από την πρώτη παραλαβή ποσότητας υγραερίου, ενώ σε κάθε περίπτωση μεταβολής των ανωτέρω στοιχείων, αυτά θα πρέπει να δηλώνονται εντός πέντε (5) ημερών στο Τελωνείο ελέγχου με κάθε πρόσφορο μέσο.

Επιπλέον οι επιχειρήσεις/οντότητες οι οποίες παραλαμβάνουν χύδην υγραέριο υποχρεούνται να τηρούν σε ηλεκτρονική μορφή βιβλίο αποθήκης αποθεμάτων υγραερίου το οποίο θα πρέπει να οριστικοποιείται (αποθήκευση σε μορφή .pdf) υποχρεωτικά εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη έκαστου μήνα και οι μηνιαίες εκτυπώσεις να τηρούνται σε φυσικό αρχείο στο λογιστήριο της επιχείρησης/οντότητας. Το ως άνω βιβλίο αποθήκης δύναται να υποκατασταθεί από τα λογιστικά αρχεία της επιχείρησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4308/2014 (Α' 251) περί των «Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», ώστε να παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των παραλαμβανόμενων ποσοτήτων υγραερίου.

4. Με τις διατάξεις του άρθρου 6 ορίζονται οι αρμόδιες αρχές για την παρακολούθηση της τήρησης των όρων της απόφασης και τον έλεγχο της νόμιμης χρησιμοποίησης των υγραερίων των περιπτώσεων ιδ) και ιε) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001 και συγκεκριμένα ως αρμόδιο τελωνείο ελέγχου:

α) για τις επιχειρήσεις/οντότητες οι οποίες διαθέτουν είτε άδεια εμφιάλωσης υγραερίων (άρθρο 3) είτε άδεια διανομής εμφιαλωμένου υγραερίου (άρθρο 4) είτε παραλαμβάνουν χύδην υγραέριο των ανωτέρω περιπτώσεων ως παραλήπτες/τελικοί καταναλωτές για τις ανάγκες της επαγγελματικής τους δραστηριότητας (άρθρο 5), είναι το τελωνείο στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η έδρα τους.

β) για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίων οι οποίες θέτουν σε ανάλωση ποσότητες υγραερίου είναι το τελωνείο θέσης σε ανάλωση του υγραερίου,

γ) για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίου οι οποίες αποκλειστικά προμηθεύονται υγραέρια από άλλη εταιρεία εμπορίας, είναι το τελωνείο στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η έδρα τους.

5. Με τις διατάξεις της παρ. 1α) του άρθρου 7 της κοινοποιούμενης απόφασης ορίζεται το ελάχιστο ποσοστό των ετήσιων ελέγχων για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίου, τις επιχειρήσεις /οντότητες οι οποίες διαθέτουν άδεια εμφιάλωσης υγραερίου ή άδεια διανομής εμφιαλωμένου υγραερίου. Το ποσοστό αυτό αφορά κάθε κατηγορία χωριστά, ήτοι: 35% έλεγχοι στις εταιρείες εμπορίας, στις επιχειρήσεις εμφιάλωσης και στις επιχειρήσεις διανομής εμφιαλωμένου υγραερίου και αφορά τόσο τα Τελωνεία ελέγχου στη χωρική αρμοδιότητα των οποίων βρίσκεται η έδρα των εν λόγω επιχειρήσεων όσο και τα Τελωνεία θέσης σε ανάλωση υγραερίου.

Αναφορικά με τους ελέγχους στις επιχειρήσεις που παραλαμβάνουν χύδην υγραέριο των περιπτώσεων ιδ) και ιε) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001, ως παραλήπτες/τελικοί καταναλωτές για τις ανάγκες της επαγγελματικής τους δραστηριότητας δεν ορίζεται συγκεκριμένο ποσοστό ελέγχων εξ' αιτίας της άνισης γεωγραφικής κατανομής τους αλλά ο αριθμός των ελέγχων των Τελωνείων και των άλλων τελωνειακών ελεγκτικών υπηρεσιών θα προσδιορίζεται σύμφωνα με το ετήσιο επιχειρησιακό σχέδιο ελέγχων της ΑΑΔΕ, ενώ επιπρόσθετα προβλέπονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι και στις περιπτώσεις παράδοσης εμφιαλωμένου υγραερίου σε επιχειρήσεις/οντότητες.

Στις παρ. 2, 3 και 4 του άρθρου 7 της απόφασης, ορίζονται οι κατ' ελάχιστο ελεγκτικές ενέργειες - επαληθεύσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται από το κλιμάκιο ελέγχου κατόπιν έκδοσης σχετικής εντολής ελέγχου. Βασική ελεγκτική ενέργεια αποτελεί η αναζήτηση της συμφωνίας μεταξύ πραγματικού και λογιστικού αποθέματος μέσω της απογραφής της υπάρχουσας ποσότητας υγραερίου. Επισημαίνεται ότι κατά την απογραφή εάν διαπιστωθεί πλεόνασμα ή έλλειμμα υγραερίου ίσο με το +/- 3% σε σχέση με το λογιστικό υπόλοιπο, οι ποσότητες που αντιστοιχούν στο ποσοστό αυτό δεν λαμβάνονται υπόψη για τον καταλογισμό των φορολογικών επιβαρύνσεων. Οι εν λόγω διαφορές θεωρούνται ανεκτές λόγω των θερμοκρασιακών μεταβολών και της ιδιαίτερης φύσης του προϊόντος και τίθεται κατ' αναλογία των ρυθμίσεων της παρ. 1 του άρθρου 5 της ΔΕΦΚΦ Α 1096142/2016 απόφαση ΓΓΔΕ.

Όσον αφορά τις ελεγκτικές ενέργειες που αφορούν στις υποχρεώσεις που προβλέπει το άρθρο 5, ευνόητο είναι ότι αυτές θα πραγματοποιούνται με βάση τις βεβαιώσεις του αρμόδιου μηχανικού, σε συσχέτιση με την μηνιαία λειτουργία του λέβητα ή των σταθερών κινητήρων ή οχημάτων/μηχανημάτων έργου, ώστε να διαπιστώνεται η νόμιμη χρήση των παρεληφθεισών ποσοτήτων.

Τέλος, επισημαίνεται ότι τα Τελωνεία θέσης σε ανάλωση και τα Τελωνεία ελέγχου τα οποία παραλαμβάνουν τις ετήσιες καταστάσεις παραληπτών που υποβάλλονται από τις εταιρείες εμπορίας υγραερίων οφείλουν να παρέχουν τη συνδρομή τους στα υπόλοιπα Τελωνεία ελέγχου αποστέλλοντας όταν τους ζητείται από αυτά, το σχετικό απόσπασμα των καταστάσεων παραληπτών στο πλαίσιο των ελέγχων για παραλήπτες υγραερίων των οποίων η έδρα ανήκει στη χωρική τους αρμοδιότητα. Για την καλύτερη επεξεργασία των στοιχείων των ετήσιων καταστάσεων παραληπτών προστέθηκε στήλη με την Περιφερειακή Ενότητα/ Νομό του παραλήπτη.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούνται οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές για την παρακολούθηση της πιστής εφαρμογής της κοινοποιούμενης απόφασης καθώς και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών και οι εταιρείες εμπορίας υγραερίων για την συνδρομή τους στην ενημέρωση του συνόλου της εφοδιαστικής αλυσίδας (κατόχους άδειας εμφιάλωσης υγραερίων, άδειας διανομής εμφιαλωμένου υγραερίου και οντότητες παραλήπτες χύδην υγραερίου) αναφορικά με το νέο κανονιστικό πλαίσιο που αφορά την διακίνηση και παραλαβή υγραερίων των περ. ιδ) και ιε) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001.



Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

ΓΕΦΥΡΑ 2

1.     ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ– ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑΣ

Με το νέο Πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ ΙΙ» το Ελληνικό Δημόσιο συνεισφέρει στην αποπληρωμή των:

-δόσεων των επιχειρηματικών και επαγγελματικών οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς (πιστωτικά ιδρύματα, τράπεζες, εταιρείες παροχής πιστώσεων, leasing, factoring κλπ).

Δικαιούχοι της Κρατικής επιδότησης είναι ενεργά νομικά πρόσωπα, καθώς και φυσικά πρόσωπα που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες,  επιτηδευματίες ή ακόμα και εταίροι και έχουν πληγεί από την υγειονομική κρίση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

 

Η Κρατική συνεισφορά αφορά στην αποπληρωμή των πάσης φύσεως επιχειρηματικών ή επαγγελματικών οφειλών, π.χ. οφειλών από επαγγελματικά / επιχειρηματικά δάνεια, χρηματοδοτικές μισθώσεις (συμβάσεις leasing) ή από άλλα συναφή προϊόντα επιχειρηματικής χρηματοδότησης. Το χρονικό διάστημα της συνεισφοράς δεν μπορεί να ξεπερνάει τους οκτώ (8) μήνες.

Τα ανωτέρω πρόσωπα θα πρέπει να διαθέτουν οφειλές προς χρηματοδοτικούς φορείς και να έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού και για το λόγο αυτό να έχουν ενταχθεί στα έκτακτα μέτρα προστασίας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του COVID-19 

ΚΑΤΑΛΗΚΤΗΡΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ Η 09/05/2021.

 

Στοιχεία από την ελληνική και διεθνή αγορά δείχνουν αύξηση της ηλεκτρονικής απάτης λόγω κατακόρυφης ανόδου των online συναλλαγών που επιταχύνθηκε με την πανδημία.
Του Λεωνίδα Στεργίου

Τα στοιχεία στην Ελλάδα δείχνουν μια οριακή άνοδο στις απάτες, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στις αγορές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, μέσω διαδικτύου. Η Ελλάδα εμφανίζει τα πιο μικρά ποσοστά απάτης και τις ελληνικές τράπεζες και παρόχους συναλλαγών από τους πιο αξιόπιστους. Όπως αναφέρει η Τράπεζα της Ελλάδος, η μη εκτενής χρήση του διεθνούς τεχνικού προτύπου ασφαλών συναλλαγών 3D Secure (ασφάλεια και επιβεβαίωση με τρία επίπεδα, πχ, χρήση κωδικού και SMS και email) από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών του εξωτερικού συνεπάγεται υψηλότερα ποσοστά απάτης στις διασυνοριακές συναλλαγές διαδικτύου, σε αντίθεση με την ελληνική αγορά όπου οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών έχουν υλοποιήσει σε ευρεία έκταση το πρότυπο ασφαλών συναλλαγών 3D Secure.

Η Ε.Ε. έλαβε μέτρα πριν από την έναρξη της πανδημίας και τέθηκαν σε εφαρμογή, υποχρεωτικά, από τις αρχές του έτους. Ένας από αυτά τα μέτρα προβλέπουν τη λεγόμενη ισχυρή επιβεβαίωση της ταυτοπροσωπίας του πελάτη. Μία από τις μεθόδους για την επιβεβαίωση αυτή, αλλά πολύ διαδεδομένη, είναι με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Αυτό γίνεται είτε με αποστολή μηνύματος SMS είτε με βιομετρικά χαρακτηριστικά, όπως το δακτυλικό αποτύπωμα.

Οι επιτήδειοι φαίνεται ότι βρήκαν μια μέθοδο παράκαμψης, τουλάχιστον για τα SMS. Η μέθοδος ονομάζεται SIM Swapping ή απάτη ανταλλαγής SIM. Οι αετονύχηδες, αφού έχουν "ψαρέψει” (phising) με κάποιον από τους γνωστούς τρόπους τους κωδικούς του ebanking (πχ email), στη συνέχεια προσπαθούν να πάρουν αντίγραφο της κάρτας SIM του κινητού. Έτσι, εμφανίζονται κάποιοι οι οποίοι επικαλούνται ότι έχασαν ή χάλασαν την κάρτα SIM και ζητούν αντικατάσταση από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Σημειώνεται ότι η αντικατάσταση της κάρτας SIM από τον κάτοχο είναι καθόλα νόμιμη. Η απάτη κρύβεται στο ότι αυτοί παριστάνουν τους κατόχους SIM και ορισμένες φορές εμφανίζονται και με εξουσιοδότηση του κατόχου. Αν περάσει το κόλπο, οι επιτήδειοι παίρνουν τη νέα κάρτα SIM, την ενεργοποιούν και προχωρούν σε χρήση του ebanking ή κάνουν αγορές με κάρτες, οι οποίες εγκρίνονται καθώς τα SMS επιβεβαίωσης φτάνει στα δικά τους πλέον κινητά. Ο πραγματικός κάτοχος της SIM βλέπει ότι το κινητό του δεν έχει σύνδεση, καθώς με την ενεργοποίηση της νέας, απενεργοποιείται η παλιά, δηλαδή του κατόχου.

Για το λόγο αυτό, οι τράπεζες και η Ελληνική Ένωση Τραπεζών προειδοποιούν τους καταναλωτές ότι αν δουν το κινητό τους χωρίς σύνδεση, αυτό να τους υποψιάσει καθώς είναι το πρώτο σύμπτωμα στο πρώτο στάδιο της απάτης. Ο καταναλωτής πρέπει να μιλήσει κατ’ ευθείαν με την τράπεζά του και τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας. Επίσης, τράπεζες και αρμόδιες αρχές συστήνουν στους καταναλωτές να προσθέτουν πάνω από έναν τρόπο επιβεβαίωσης για συναλλαγές και ενημερώσεις, όπου αυτό είναι εφικτό (ακόμα και στον λογαριασμό του email τους).

capital.gr

Επιδότηση παγίων δαπανών

Η  επιχείρηση θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει το ποσό της ενίσχυσης που θέλει να κατανείμει για την πληρωμή φορολογικών οφειλών και το ποσό που θέλει να χρησιμοποιήσει για την πληρωμή ασφαλιστικών οφειλών.

Η ενίσχυση θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος.

Έτσι, αξιοποιείται και η πρόβλεψη του σημείου 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου για τη στήριξη επιχειρήσεων.

Οι επιχειρήσεις που θα είναι επιλέξιμες θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τα εξής:

• Να ανήκουν σε πληττόμενους κλάδους.

• Να απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο με εξαρτημένη σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.

• Να έχουν υποβάλλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τις δηλώσεις Ε3 για την περίοδο που υποχρεούνται.

• Να παρουσιάζουν ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους για το 2020.

• Να παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019.

Ειδική πρόβλεψη, ωστόσο, θα υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα, δίνοντας έμφαση στο κριτήριο της ζημιάς, και όχι σε αυτό της πτώσης τζίρου.

Φυσικά, όπως γενικότερα ισχύει στο Προσωρινό Πλαίσιο, η στήριξη δεν αφορά επιχειρήσεις που ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.

Το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση εντός του 2020 και των ενισχύσεων που έχει λάβει.

Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για:

• παροχές σε εργαζόμενους,

• ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων,

• ενέργεια,

• ύδρευση,

• τηλεπικοινωνίες,

• ενοίκια,

• λοιπά λειτουργικά έξοδα, και

• χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.

Είναι δαπάνες που αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3.

Ως ενισχύσεις θα λαμβάνονται υπόψη οι ενισχύσεις που έλαβε η επιχείρηση μέσα στο 2020, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας.

Όσον αφορά το ποσοστό της ενίσχυσης, αυτό θα προσδιοριστεί, αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος, ο οποίος και υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ.

Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%.

Παράλληλα, θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης, το οποίο:

• Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

• Δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019, με ειδική μέριμνα, όμως, για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.

• Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αλλά όχι ήσσονος σημασίας, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Σύμφωνα με το σχετικό χρονοδιάγραμμα, ο στόχος είναι, μετά τη διαδικασία αιτήσεων, τα πιστωτικά να εκδοθούν έως τα τέλη Μαΐου 2021.

Δημήτρης Τσαμόπουλος

Φοροτεχνικός - Λογιστής

Πρόεδρος Ε.Φ.Ε.Ε.Α.

(ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ)

Αντιπρόεδρος Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

(ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ)

Δημοσιεύθηκε η νέα απόφαση 1060/2021 της ΑΑΔΕ με την οποία ορίζεται η έκταση εφαρμογής, τα δεδομένα που διαβιβάζονται, την διαδικασία, τον χρόνο διαβίβασης και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 15Α "Υποχρεωτική ηλεκτρονική διαβίβαση πληροφοριών" του ν. 4174/2013.

Αναλυτικά η απόφαση:

Άρθρο 1
Έκταση εφαρμογής Δεδομένα που διαβιβάζονται

1. Ως υπόχρεες οντότητες για την εφαρμογή της παρούσας, νοούνται οι οντότητες-κάτοχοι αδειών, που ορίζονται με τις διατάξεις των άρθρων 5, 6, 7 και 9 του ν. 3054/2002 (Α’ 230). Ειδικότερα:
α) Οι οντότητες-κάτοχοι αδειών διύλισης, οι οποίες πωλούν σε κατόχους άδειας εμπορίας, προμηθευτικούς συνεταιρισμούς ή κοινοπραξίες πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης, σε μεγάλους τελικούς καταναλωτές (π.χ. ΔΕΗ) και στις ένοπλες δυνάμεις.
β) Οι οντότητες-κάτοχοι αδειών εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίες πωλούν σε κατόχους άδειας εμπορίας ή λιανικής εμπορίας, σε μεγάλους τελικούς καταναλωτές ή σε τελικούς καταναλωτές υπό προϋποθέσεις.
γ) Οι οντότητες πρατηριούχοι υγρών καυσίμων, κάτοχοι αδειών λιανικής εμπορίας (που εκδίδονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), καθώς επίσης και οι οντότητες κάτοχοι άδειας πώλησης υγραερίων, κάτοχοι άδειας διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης, κάτοχοι άδειας εμφιάλωσης υγραερίων και κάτοχοι άδειας διανομής εμφιαλωμένου υγραερίου.

2. Οι ως άνω υπόχρεες οντότητες υποχρεούνται να διαβιβάζουν, ηλεκτρονικά, είτε με τη χρήση Φ.Η.Μ., είτε με τη χρήση υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, τα δεδομένα των εκδιδόμενων παραστατικών πωλήσεων, που αφορούν μόνο πωλήσεις ενεργειακών προϊόντων της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001, με εξαίρεση τις περιπτώσεις ιστ), ιζ), ιη), ιθ), κ) και κα) της ιδίας παραγράφου.

3. Τα δεδομένα που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

Α) Για τα εκδιδόμενα λογιστικά στοιχεία χονδρικής πώλησης (τιμολόγια):

α) Α.Φ.Μ. εκδότη.
β) Α.Φ.Μ. αντισυμβαλλόμενου.
γ) Είδος παραστατικού.
δ) Ημερομηνία έκδοσης παραστατικού.
ε) Σειρά/αριθμός παραστατικού.
στ) Αριθμός Εγκατάστασης.
ζ) Είδος καυσίμου.
η) Ποσότητα καυσίμου.
θ) Αξία συναλλαγής προ Φ.Π.Α.
ι) Αξία Φ.Π.Α. που επιβαρύνει τη συναλλαγή.

Β) Για τα εκδιδόμενα λογιστικά στοιχεία λιανικής πώλησης:

α) Α.Φ.Μ. εκδότη.
β) Είδος παραστατικού.
γ) Ημερομηνία έκδοσης παραστατικού.
δ) Είδος καυσίμου.
ε) Ποσότητα καυσίμου.
στ) Αξία συναλλαγής προ Φ.Π.Α.
ζ) Αξία Φ.Π.Α. που επιβαρύνει τη συναλλαγή.
η) Αριθμός Εγκατάστασης.
θ) Σειρά/αριθμός παραστατικού.

4. Κατ’ όμοιο τρόπο, διαβιβάζονται και τα δεδομένα των συσχετιζόμενων παραστατικών με το εκδοθέν παραστατικό πώλησης, όπως το πιστωτικό και το συμπληρωματικό τιμολόγιο πώλησης, καθώς και το πιστωτικό στοιχείο λιανικής πώλησης.

5. Οι παράμετροι των αρχείων που διαβιβάζονται, ορίζονται στην απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ ΠΟΛ.1195/2018, καθώς και στις υπό στοιχεία Α.1017/2020, Α.1035/2020 και Α.1138/2020 αποφάσεις, όπως ισχύουν.

Άρθρο 2
Τρόπος διαβίβασης

Οι ως άνω υπόχρεες οντότητες, διαβιβάζουν αναλυτικά, ανά εκδιδόμενο στοιχείο πώλησης, τα οριζόμενα δεδομένα της παρ. 3 του άρθρου 1, αποκλειστικά, είτε μέσω Φ.Η.Μ. είτε με τη χρήση Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση.

Άρθρο 3
Χρόνος διαβίβασης - Διαδικασία διαβίβασης

1. Τα οριζόμενα από το άρθρο 1 δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών στοιχείων, τα οποία αφορούν έσοδα από χονδρικές και λιανικές συναλλαγές της οντότητας, διαβιβάζονται ως ακολούθως:
α) σε πραγματικό χρόνο, εφόσον διαβιβάζονται μέσω Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης,
β) από ένα (1) λεπτό έως και εικοσιτέσσερις (24) ώρες από την ημερομηνία έκδοσης του στοιχείου, εφόσον διαβιβάζονται με τη χρήση Φ.Η.Μ.

2. Εξαιρετικά, οι οντότητες-πωλητές πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και οι μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης άνευ αποθηκευτικών χώρων, που διενεργούν λιανικές πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης εκτός της εγκατάστασής τους, για τις ποσότητες που διατίθενται επί των βυτιοφόρων φορτηγών αυτοκινήτων, υποχρεούνται στη διαβίβαση των υπόψη δεδομένων στην Α.Α.Δ.Ε., είτε μέσω Φ.Η.Μ. είτε μέσω Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, από την 01/07/2021.

3. Τα ως άνω οριζόμενα δεδομένα διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε. ως ακολούθως:
α) Στην περίπτωση χρήσης Φ.Η.Μ., τα δεδομένα διαβιβάζονται σύμφωνα με τις συμπληρωματικές τεχνικές προδιαγραφές πρωτοκόλλου επικοινωνίας και κρυπτογράφησης για τη διαβίβαση δεδομένων από τους Φ.Η.Μ., που παρασχέθηκαν με την υπό στοιχεία Α.1024/2020 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.
β) Στην περίπτωση χρήσης Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση, τα δεδομένα διαβιβάζονται σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που παρασχέθηκαν με τις υπό στοιχεία Α.1017/2020 και Α.1035/2020 Α.Υ.Ο.

Τα ως άνω αναφερόμενα δεδομένα ενημερώνουν και την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της υπό στοιχεία Α.1138/2020 κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., όπως ισχύει.

Άρθρο 4
Ισχύς της απόφασης

Η παρούσα ισχύει από την 01/07/2021

Read more at Taxheaven: https://www.taxheaven.gr/news/53689/prathrioyxoi-kai-mydata-tropoi-diabibashs-dedomenwn-apo-parastatika-sthn-aade

Καμία ανησυχία δεν υπάρχει στην αγορά για τυχόν επιπτώσεις σε Μότορ Όιλ και Ελληνικά Πετρέλαια από το «φρακάρισμα» που προκάλεσε στη διώρυγα του Σουέζ το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Ever Given. Κι αυτό διότι, όπως αναφέρουν πηγές στις δύο εταιρείες, διατηρούν υψηλά αποθέματα σε βαθμό τέτοιο που να μην επηρεάζεται ο ομαλός εφοδιασμός της αγοράς.

Βασικό ζητούμενο της διαβούλευσης είναι να βέλτιστος τρόπος  για την αναθεώρηση των παραπάνω ευρωπαϊκών κανονισμών ώστε να εξυπηρετήσουν την απορρόφηση ανανεώσιμων και χαμηλού άνθρακα αερίων, καθώς και την ενεργότερη εμπλοκή των καταναλωτών, διασφαλίζοντας παράλληλα μια ολοκληρωμένη με ρευστότητα εσωτερική ευρωπαϊκή αγορά.

Τα ζητήματα που εγείρονται κατά την διαβούλευση αφορούν πρωτίστως την αποδοτική απανθρακοποίηση του υφιστάμενου τομέα αερίου. Ως εκ τούτου, οι συμμετέχοντες στη διαβούλευση καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο ενεργοποίησης και την προώθηση μιας αγοράς ανανεώσιμου και χαμηλού άνθρακα υδρογόνου, επιτρέποντας έτσι να εξελιχθεί σε βασικό στοιχείο του ενεργειακού συστήματος.

Αφορά επίσης στο πως θα διευκολυνθεί η διαδικασία έκχυσης, μεταφοράς, διανομής και εμπορίας ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα αερίων στο υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου στο πλαίσιο μιας ευρύτερης ολοκλήρωσης του συστήματος ενέργειας.

Να σημειώσουμε ότι η σχετική διαβούλευση της Κομισιόν θα διαρκέσει 12 εβδομάδες, μέχρι τις 18 Ιουνίου, ενώ οι τελικές της προτάσεις αναμένονται μέχρι το τέλος του χρόνου.

Υποκατηγορίες

popek.gr - Pre Footer Section