popek.gr - Top Section

popek.gr - Sub Header Section

popek.gr - Main Section

popek.gr - Main Component

 
Αντικατάσταση των παρ. 4 και 5 του άρθρου 115 «Σήμανση και τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) (πρατήρια)» της ΥΑ Α2−718/2014 (ΦΕΚ 2090/Β/2014).
 
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ,
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
 
Έχοντας υπόψη:
 
1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α΄/2005) «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα».
β) Του π.δ. 24/2015 (ΦΕΚ 20/Α/2015) «Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων».
γ) Του π.δ. 25/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβερνήσεως, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών», περί διορισμού του Γεωργίου Σταθάκη
του Μηνά στη θέση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
δ) Της με αριθμ. 25288/2015 (ΦΕΚ 105/2015 − Τεύχος Υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων και Οργάνων Διοίκησης Φορέων του Δημοσίου και Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα) Απόφασης Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, περί διορισμού του Αντωνίου Παπαδεράκη του Αθανασίου, στη θέση του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
ε) Του π.δ. 116/2014 (ΦΕΚ 185/Α/2014) «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας».
στ) Του Ν. 4177/2013 «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 173/Α/8.8.2013), και ιδίως των άρθρων 4 και 22.
ζ) Της ΥΑ Α2−718/2014 (ΦΕΚ 2090/Β/2014) «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών − Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.»
η) Των άρθρων 3 και 4 της Απόφασης 316/2010 (ΦΕΚ 501/Β/2012) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας, στον τομέα της ποιότητας καυσίμων βενζίνης και ντίζελ, προς την οδηγία 2009/30/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου» του Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου.
θ) Των παραγράφων 1 (ζ) και (η) και 2 του άρθρου 2 και της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Ν.1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» (ΦΕΚ 34/Α/17.3.1983) όπως τροποποιήθηκε με το Νόμο 1440/84 «Συμμετοχή της Ελλάδος στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Eπενδύσεων, στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητoς Άνθρακος και Χάλυβος και του Οργανισμού Εφοδιασμού EURATOM» (ΦΕΚ 70/τ.Α/21.5.1984) και το άρθρο 65 του Ν.1892/1990 «Για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 101/Α).
ι) Την ανάγκη ύπαρξης ρύθμισης, σε πλήρη εναρμόνιση με την κοινοτική νομοθεσία, Οδηγία 2009/30/ΕΚ, με την οποία τροποποιείται η οδηγία 98/70/ΕΚ, όσον
αφορά τις προδιαγραφές για τη βενζίνη, το ντίζελ και το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και την καθιέρωση μηχανισμού για την παρακολούθηση και τη μείωση των
εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
ια) Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
 
Άρθρο 1
Οι παρ. 4 και 5 του άρθρου 115 «Σήμανση και τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) (πρατήρια)» της υπουργικής απόφασης Α2−718/2014 (ΦΕΚ 2090/Β/2014), αντικαθίστανται ως εξής:
«4. Τρόπος αναγραφής λιανικών τιμών πώλησης
4.1 Η τιμή λιανικής πώλησης των υγρών καυσίμων αναγράφεται σε ευρώ, υπό μορφή δεκαδικού αριθμού με τρία (3) δεκαδικά ψηφία (π.χ. 0,795 ή 1,032).
4.2 Οποιαδήποτε διαφοροποίηση επί των λιανικών τιμών πώλησης, ως πρόσκαιρη ή διαρκής ενέργεια με σκοπό την προώθηση των πωλήσεων, θα γνωστοποιείται από ανεξάρτητη πινακίδα με αναλυτική περιγραφή της παροχής.
4.3 Οι κάτοχοι άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων που διαθέτουν υγρά καύσιμα − προϊόντα διύλισης πετρελαίου αναμεμειγμένα με βιοκαύσιμα σε ποσοστό που υπερβαίνει το 10% κατ’ όγκο, υποχρεούνται, όπου υπάρχει αναγραφή του είδους του καυσίμου (στις αντλίες και στις πινακίδες τιμών) να προσθέτουν δίπλα σε αυτό με ενιαίο τρόπο αναγραφής τα εξής:
α) Σε περίπτωση πετρελαίου κίνησης αναμεμειγμένου με βιοντίζελ, την ένδειξη «Β», ακολουθούμενη από αριθμό που αντιστοιχεί στην περιεκτικότητα κατ’ όγκο του καυσίμου σε βιοντίζελ, π.χ. Β20 για περιεκτικότητα 20% κατ’ όγκο.
β) Σε περίπτωση βενζίνης αναμεμειγμένης με βιοαιθανόλη, την ένδειξη «Ε», ακολουθούμενη από αριθμό που αντιστοιχεί στην περιεκτικότητα κατ’ όγκο του καυσίμου σε βιοαιθανόλη, π.χ. Ε20 για περιεκτικότητα 20% κ.ο.
4.4 Οι κάτοχοι άδειας διάθεσης βιοκαυσιμων που διαθέτουν αυτούσια βιοκαύσιμα σε τελικούς καταναλωτές υποχρεούνται, όπου υπάρχει αναγραφή του είδους του καυσίμου, να προσθέτουν δίπλα σε αυτό με ενιαίο τρόπο αναγραφής, την ένδειξη «Β100», στην περίπτωση πώλησης αυτούσιου βιοντίζελ, και την ένδειξη «Ε100», σε περίπτωση πώλησης αυτούσιας βιοαιθανόλης.
4.5 Οι κάτοχοι άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων που διαθέτουν υγρά καύσιμα − προϊόντα διύλισης πετρελαίου αναμεμειγμένα με βιοκαύσιμα σε ποσοστό έως και 10% κατ’ όγκο, υποχρεούνται, όπου υπάρχει αναγραφή του είδους του καυσίμου (στις αντλίες και στις πινακίδες τιμών) να προσθέτουν δίπλα σε αυτό με ενιαίο τρόπο αναγραφής τα εξής:
α) Σε περίπτωση πετρελαίου κίνησης αναμεμειγμένου με βιοντίζελ σε ποσοστό από 7% έως και 10% κατ’ όγκο, την ένδειξη «ΒΙΟ». Εναλλακτικά, την ένδειξη «Β», ακολουθούμενη από αριθμό που αντιστοιχεί στην περιεκτικότητα κατ’ όγκο του καυσίμου σε βιοντίζελ, π.χ. Β8 για περιεκτικότητα 8% κατ’ όγκο.
β) Σε περίπτωση βενζίνης η οποία είναι αναμεμιγμένη με βιοαιθανόλη σε ποσοστό από 5% έως και 10% κατ’ όγκο, την ένδειξη «Ε10». Εναλλακτικά, την ένδειξη «Ε», ακολουθούμενη από αριθμό που αντιστοιχεί στην περιεκτικότητα κατ’ όγκο του καυσίμου σε βιοντίζελ, π.χ. Ε8 για περιεκτικότητα 8% κατ’ όγκο.
4.6 Σε όλες τις περιπτώσεις, στις οποίες διατίθενται στον τελικό καταναλωτή υγρά καύσιμα − προϊόντα διύλισης πετρελαίου αναμεμιγμένα με βιοκαύσιμα, πρέπει να αναγράφεται με ευδιάκριτο τρόπο σε εμφανές σημείο της αντλίας από την οποία παρέχεται το συγκεκριμένο προϊόν η ακόλουθη ένδειξη: «ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν ενδείκνυται για όλους τους τύπους οχημάτων. Συμβουλευτείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή ή του εγχειριδίου οδηγιών του αυτοκινήτου».
4.7 Σε όλες τις περιπτώσεις, στις οποίες διατίθενται στον τελικό καταναλωτή υγρά καύσιμα με μεταλλικά πρόσθετα, πρέπει να αναγράφεται με ευδιάκριτο τρόπο σε εμφανές σημείο της αντλίας η ακόλουθη ένδειξη:
«ΠΡΟΣΟΧΗ: Περιέχει μεταλλικά πρόσθετα».
Οι ανωτέρω σημάνσεις, τα σήματα οπτικής αναγνώρισης και οι ενδείξεις γενικά να είναι ανεξίτηλα. Στους παραβάτες του παρόντος επιβάλλονται τα ακόλουθα διοικητικά πρόστιμα:
α. Στους παραβάτες της παραγράφου 1 επιβάλλονται:
α1. Δέκα χιλιάδες ευρώ (€10.000) για τους παραβάτες των υποπαραγράφων 1.1 και 1.2.
α2. Πέντε χιλιάδες ευρώ (€5.000) για παράβαση της υποπαραγράφου 1.3. α3. Πέντε χιλιάδες ευρώ (€5.000) για παράβαση της υποπαραγράφου 1.4.
β. Στους παραβάτες της παραγράφου 2 επιβάλλονται:
β1. Χίλια ευρώ (€1.000) ανά είδος πωλούμενου καυσίμου για παράβαση των υποπαραγράφων 2.1 και 2.2.
β2. Δύο χιλιάδες ευρώ (€2.000) ανά είδος πωλούμενου καυσίμου για μη αναγραφή της τιμής κάποιου από τα πωλούμενα είδη καυσίμων ούτε στην πινακίδα ούτε στην αντλία.
β3. Δύο χιλιάδες ευρώ (€2.000) για παράβαση της υποπαραγράφου 2.3.
γ. Στους παραβάτες της παραγράφου 3 επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων ευρώ (€5.000).
δ. Στους παραβάτες της παραγράφου 4 επιβάλλονται:
δ1. Χίλια ευρώ (€1.000) ανά είδος πωλούμενου καυσίμου για μη σωστή αναγραφή των ενδείξεων/τιμών βάσει των προβλεπομένων στις υποπαραγράφους 4.1,
4.3, 4.4, 4.5, 4.6 και 4.7.
δ2. Δύο χιλιάδες ευρώ (€2.000) ανά είδος πωλούμενου καυσίμου, για έλλειψη ενδείξεων βάσει των προβλεπομένων στις υποπαραγράφους 4.3, 4.4, 4.5, 4.6 και 4.7.
δ3. Δύο χιλιάδες ευρώ (€2.000) ανά είδος πωλούμενου καυσίμου για μη τήρηση των προβλεπομένων από την υποπαράγραφο 4.2 αναφορικά με προωθητικές ενέργειες.»
Άρθρο 2
Η ισχύς της παρούσας ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2015
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ

Νέα Άρθρα

  • Tου Γιώργου Ασμάτογλου Προέδρου της ΠΟΠΕΚ

    Η αγορά πετρελαιοειδών και ο ρόλος των πρατηριούχων

    Τα υγρά καύσιμα και γενικότερα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, αποτελούν ένα κλάδο της οικονομίας με τεράστια δυναμική που διατρέχει όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας...

  • Tου Χ. Μαυράκη (επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ)

    "Πληγή" στο κράτος δικαίου η παράνομη διακίνηση καυσίμων

    Στην σημερινή Ελλάδα της βαθύτατης οικονομικής κρίσης, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών αναζητούν καθημερινά τρόπους οικονομικής ισορροπίας και δημοσιονομικής προσαρμογής, καταλήγοντας όμως στην εύκολη λύση...

  • Tου Δημήτρη Μακρυβέλιου (Σύμβουλος ΠΟΠΕΚ)

    Αγορά πετρελαιοειδών: Διαχρονική παραβατικότητα

    Ένα από τα θέματα στην λίστα μεταρρυθμίσεων , για τα οποία διαπραγματεύεται σήμερα η Κυβέρνηση, αφορά και το θέμα ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή. κ.λπ.), με ότι αυτό συνεπάγεται μέχρι σήμερα...

     

popek.gr - Pre Footer Section